උතුරු නැගෙ­න­හිර පාල­නය දෙමළ කොට­ස­කට ලබා දිය යුතුයි | සිළුමිණ

උතුරු නැගෙ­න­හිර පාල­නය දෙමළ කොට­ස­කට ලබා දිය යුතුයි

 

 

'උතුරු නැගෙ­න­හිර පළා­ත්වල සිංහල වැසි­යන් කොප­මණ සංඛ්‍යා­වක් පදිංචි වූවත් ඊට දෙමළ ජාති­ක­යින් විරුද්ධ නොවූ­වත් සිංහල ජාතීන්ට එහි අයි­ති­යක් නොමැති බවත් ඔවුන් හා මේ පළා­ත්වල සියලු පදිං­චි­ක­රු­වන් පාල­නය විය යුත්තේ දෙමළ පිරි­සක් අතින් බවත් උතුරු පළාත් සභාවේ හිටපු ප්‍රධාන අමාත්‍ය සී.වී.විග්නේ­ස්ව­රන් මහතා 'සිළු­මිණ 'හා සාක­ච්ජා­ව­කට එක්වෙ­මින් පැව­සීය.

 

• උතුරේ වර්ත­මාන තත්ත්වය කෙබ­දුද?

උතුරු පළාතේ සිදු­වන්නේ දෙමළ ජන­තා­වට අවශ්‍ය දේවල් නෙමෙයි. දෙමළ මිනිස්සු බොන්න වතුර ටික ඉල්ලුවේ 1950 ඉදලා. මේ වන­තුරු මේ පළා­තට බොන්න වතුර ටිකක් ලැබුණේ නැහැ. නමුත් උතුරේ දෙමළ මිනිස්සු මොනව හරි ඉල්ල­න­කොට ආණ්ඩු­ව­ලින් මේ පැත්තට එව්වේ සිංහල මිනිස්සු මිසක් උතුරේ මිනිස්සු ඉල්ලපු දේවල් නෙමෙයි. මේ දව­ස්වල උතුරේ සිද්ධ වෙන්නෙත් ඒ වගේම දේවල් ටිකක්. මහ­වැලි ව්‍යාපා­රය ඔස්සේ උතුරේ දෙමළ මිනි­ස්සුන්ගේ ඉඩම් ටික ආණ්ඩුව බල­හ­ත්කා­ර­යෙන් අත්පත් කර­ගෙන ඒවගේ සිංහල ජන­පද හදන්න හද­නවා.

ඒ වගේම ආණ්ඩුව හමු­දාව යොද­වලා උතුරේ බෞද්ධ­යින් නොමැති ප්‍රදේ­ශ­වල විහා­ර­ස්ථාන හද­නවා. බුදු පිළිම තිය­නවා. භික්ෂූන් වහ­න්සේලා ගෙනැ­විත් පදිංචි කර­ව­නවා. අපි කියන්නේ බෞද්ධ­යින් නැති පළා­ත්ව­ලට මේවා ඕනේ නෑ. හමුදා කද­වු­රක් ඇතුලේ ඒ අයට වන්දනා මාන කරන්න බුදු පිළි­ම­යක් තියා ගත්තට වර­දක් නෑ. ඒත් ඒ අය එතැ­නින් යන­කොට ඒක අර­ගෙන යන්න ඕනේ.

        හමු­දා­වත් ආණ්ඩු­වත් උතුරේ බෞද්ධ­යින් නැති තැන්වල
පන්සල් හදලා බුදු පිළිම තියලා හාමු­දු­රු­වරු පදිංචි කර­වලා නැති ප්‍රශ්න ඇති කර­නවා. මේකෙන් ජන­තාව කුපිත වෙනවා. මුල­ති­ව්වල ඉස්සර මේ වගේ ප්‍රශ්න මොන­වත් තිබුණේ නැහැ. මේ හාමු­දු­රුවෝ ආවට පස්සේ තමයි එතන ලොකූ ප්‍රශ්න­යක් ඇති වුණේ.

ආණ්ඩුව මේ උතුරේ ඉඩම් වල සිංහල බෞද්ධ පවුල් පදිංචි කරලා බලා­පො­රොත්තු වෙන්නේ උතුරේ සිංහල දේශ­පා­ලන බලය වැඩි කර­න්නයි. හේතුව මොකද මේ පළාතේ දෙමළ බලය වැඩි වුණාම දෙමළ මිනි­ස්සුන්ට යම් යම් දේවල් දෙන්න වෙයි කියලා ආණ්ඩු­වට ලොකූ බයක් තිය­නවා. මේකෙන් බේරිලා උතුරේ දෙමළ බලය යට­පත් කරන්න තමයි මේ සිංහල වැසි­යන්ව බල­හ­ත්කා­ර­යෙන් කොළණි හදලා පදිංචි කර­වන්නේ. අපි ඒකට තර­යේම විරු­ද්ධයි. එහෙම කරන්න දෙන්නේ නැහැ.

 

• දැන් දෙමළ වැසි­යන්ට මේ රටේ ඕනෑම තැනක ජීවත් වෙන්න පුලු­වන්. ඒ වගේම සිංහල වැසි­ය­න්ටත් මේ පළා­ත්වල ජීවත් වෙන්න බැරිද?

නැහැ. උතුරු නැගෙ­න­හිර ඕනෑම පළා­තක සිංහල මිනි­ස්සුන්ට ඕනේ තරම් ජීවත් වෙන්න පුලු­වන්. හැබැයි ඒ අය මතක තියා ගන්න ඕනේ ඒ අයට ඒ පළාත්වල අයි­ති­යක් නැහැ කියලා. මේ පළාත් සභා ක්‍රමය අනුව අපි විත­රක් නෙමෙයි, හැම පළාත් සභා­ව­කම අය ඉල්ලන්නේ ඒ ඒ තමන්ගේ පළා­ත්වල ඉන්න ජන­තාව පාල­නය කරන්න ඒ යට බල­යක් දෙන්න කිය­ලයි. අපි ඉල්ල­න්නෙත් ඒකම තමයි. පළාත් සභා බල­ත­ල­ව­ලට අනුව තියන දේවල් ලබා දෙන්න කිය­ලයි.

මට දැන් වයස අවු­රුදු 80 ක් වෙනවා.මම සිංහල පළා­ත්වල ජීවත් වුණා. අපිට එදා ලංකාවේ ඕනෙම තැන­කට යන්න පුලු­වන් වුණා. ඕනෙම දෙයක් කරන්න පුලු­වන් වුණා. මේක වෙනස් වුණේ 1957 අවු­රු­ද්දෙයි. දකුණේ මිනිස්සු ඒ පළාත් වල හිටපු දෙමළ මිනි­ස්සුන්ට ගහලා එල­වලා දැම්මා. දැනට වුණත් තිස්ස­ම­හා­රා­මයේ පසු­පති කියන දෙමළ මනු­ස්ස­යාට අයිති කුඹුරු තිය­නවා. එව්වට ඔප්පු තිබු­ණත් 1958 දී සිංහල මිනිස්සු ඒ කුඹු­රු­බ­ල­හ­ත්කා­ර­යෙන් අත්පත් කර ගත්තා. ඉතින් දකුණේ සිංහල මිනිස්සු එහෙ හිටපු දෙමළ මිනි­ස්සුන්ට ගහලා එල­වලා ඒ අයගේ දේපල ඉඩම් අත්පත් කර­ගෙන දැන් උතුරේ සිංහල මිනි­ස්සුන්ට ඉන්න දෙන්න කියලා කියන එක වැර­දියි. මෙන්න මෙහෙම වුණු අසා­ධා­ර­ණය නිසා තමයි අපි කියන්නේ උතුරු නැගෙ­න­හිර පළාත් අපිට පාල­නය කරන්න දෙන්න කියලා. දැන් වෙන්නේ පළාත් සභා ක්‍රමය තිබු­ණත් මධ්‍යම ආණ්ඩුව එයා­ලට ඕනේ විදි­හට උතුරු නැගෙ­න­හිර පාල­නය කරන එකයි. ඒ නිසා තමයි මේ අර්බු­දය ඇති වෙලා තියෙන්නේ.

 

• උතුරේ පාල­න­යක් ඔබ­ලාට නැතිව තියෙ­ද්දිත් මුල­තිව් ගුරු­කන්ද විහා­රය සම්බ­න්ධ­යෙන් විශාල ප්‍රශ්න­යක් ඇති වුණා. වෙනම පාල­න­යක් ලබා දුන්නොත් ඒ වගේ ප්‍රශ්න වැඩි වෙනවා නේද?

මුල­තිව් ගුරු­කන්දේ ප්‍රශ්න­යේදී ඒ පන්සල බෞද්ධ ස්ථාන­යක් නෙමෙයි. ඒක හින්දු කෝවි­ලට අයිති තැනක්. හාමු­දු­රුවෝ බලෙන් ඇවිත් එතන පදිංචි වෙලා ඒක මගේ බුද්ධා­ගමේ කිව්වට හරි යන්නේ නැහැ.

රටේ පව­තින නීති­යට අනුව පන්ස­ලක් හද­න­කොට අදාල පළාතේ පළාත් පාලන ආය­තන දැනු­ම්වත් කරන්න ඕනේ. අව­සර ගන්න ඕනේ. ඒ කිසිම දෙයක් මෙතන වෙලා නෑ. මේ පන්සල මගේ කියලා බල­හ­ත්කා­ර­ක­මෙන් ඒ හාමු­දු­රුවෝ හිටියා.

මම ඒකයි කිව්වේ හමු­දා­වත් ආණ්ඩු­වත් උතුරේ බෞද්ධ­යින් නැති තැන්වල පන්සල් හදලා බුදු පිළිම තියලා හාමු­දු­රු­වරු පදිංචි කර­වලා නැති ප්‍රශ්න ඇති කර­නවා. මේකෙන් ජන­තාව කුපිත වෙනවා. මුල­ති­ව්වල ඉස්සර මේ වගේ ප්‍රශ්න මොන­වත් තිබුණේ නැහැ. මේ හාමු­දු­රුවෝ ආවට පස්සේ තමයි එතන ලොකූ ප්‍රශ්න­යක් ඇති වුණේ.

දැන් මේ හාමු­දු­රු­ව­න්ගෙන් පස්සේ එතන මගේ කියලා තවත් කෙනෙක් එයි ඒ කෙනාට වෙන්නේත් මේ ප්‍රශ්න වලට මුහුණ දෙන්නයි. ප්‍රශ්න වැඩි වෙනවා මිසක් අඩු වෙන්නේ නැහැ. ඒක හින්දු කෝවි­ලක්. පුල්ල­යාරේ කෝවි­ලක්. කෝවිල් ඉඩම් තියෙන්නේ මැරිච්ච මිනි­ස්සුන්ගේ මිනී පුච්චන්න සොහොන් පිටි විදි­හට නෙමෙයි. ඒකයි මුල­තිව් ජන­තාව ඒකට විරුද්ධ වුනේ. මේ ආදා­හ­න­යට ආව හැමෝම වැඩ කළේ සිංහල බෞද්ධ­කම උඩයි. හින්දු කෝවි­ලක් බලෙන් අත්පත් කර­ගෙන එයා­ලට එහෙම කරන්න දෙන්න බැහැ. ඒකයි අපිත් එදා ඉද­ලම මෙතෙන්ට ගිහින් හින්දු ජන­තාව වෙනු­වෙන් පෙනී සිටියේ.

 

• මේ ප්‍රශ්න නිසා සිද්ධ වෙන්නේ තව තවත් ජාති භේදය ආගම් භේදය වැඩි වෙන එකයි.අතී­තයේ දේවල් අම­තක කරලා අනා­ග­තය වෙනු­වෙන් හිතලා සාකච්ඡා මාර්ග­ය­කින් මේ ප්‍රශ්නය විස­දන්න ඇයි ඔබ­තුමා දේශ­පා­ල­න­ඥ­යෙක් විදි­හට මැදි­හත් වෙන්නේ නැත්තේ?

අපිට කෙළින්ම සාකච්ඡා කරලා විස­දු­මක් ගන්න බැහැ. රජ­යයි මූලික වෙලා යමක් කරන්න ඕනේ. රජය එහෙම කර­නවා නම් අපිට මැදි­හත් වෙන්න පුළු­වන් වෙනවා. නමුත් රජය එහෙම දෙයක් කරන්නේ නැහැ. ඒකට හේතුව තමයි එහෙම මේ ප්‍රශ්න විස­දන්න යන­කොට රජ­යට සිද්ධ වෙනවා උතුරු නැගෙ­න­හිර මිනි­ස්සුන්ට අයි­ති­යක් හරි උරු­ම­යක් හරි වෙන මොනව හරි ලබා දෙන්න. එහෙම ලබලා දෙන්න ආණ්ඩු කැමති නැහැ. ඒක නිසා මේ ප්‍රශ්න විස­ද­න්නත් බැහැ. රජ­යට ඕනෑ කමක් තිය­න­වා­නම් මේවා විස­දන්න පුලු­වනි. කිසිම රජ­යක් දෙමළ මිනි­ස්සුන්ගේ ප්‍රශ්න විස­දන්නේ නැහැ.

අපි මුල­ති­ව්වල ඉන්න සාමාන්‍ය මිනි­ස්සුත් එක්ක කතා කරලා ප්‍රශ්නය විසදා ගන්න ගියාට වැඩක් නැහැ. ඒ අය ඉල්ලන ඉල්ලීම් අපිට දෙන්න බැහැ. ඒකට තමයි ආණ්ඩුව ඉන්නේ. ආණ්ඩුව එය කරන්න ඕනේ. අපිට පුළු­වන් මැදි­හත් වෙන්න විත­රයි.

 

• යාප­න­යේදී ඔබ තුමා 'එළුහ තමිල්' උළෙල පැවැ­ත්වූවා. මේකත් ජාති­වාදී ස්වරූ­ප­යෙන් පටන් ගත්ත වැඩක්. මේ විදි­හට යන­කොට මේ ජාති­වා­දයේ කෙල­ව­රක් දකින්න ලැබෙන්නේ නෑ නේද?

ඕනෑම ජාති­ය­කට තමන්ගේ කියලා ප්‍රශ්න තිය­නවා. ඒ ප්‍රශ්න කතා කරන්න එක් දින­යක් ස්ථාන­යක් තෝරා­ගෙන කට­යුතු කිරීම ජාති­වා­දය නොවෙයි. දැන් සිංහල මිනිස්සු පිහි­ටුවා ගත්ත සිංහල සංවි­ධාන ගණ­නා­වක් තිය­නවා. ඒවා­යෙදි කරන්නේ ඔවුන්ගේ ප්‍රශ්න කතා කරලා විස­දුම් හොයන එකයි. අනිත් ජාතී­නුත් එහෙ­මයි. මේ දෙමළ ජන­තා­වගේ පිබි­දීම හෙවත් ‘’එළුහ තමිල් ‘’උළෙ­ලෙදි සිද්ධ කළෙත් ඒකම තමයි. අපේ දෙමළ අය රැස්වුණා අපේ ප්‍රශ්න කතා කළා. අපිට පෙනුණා දෙමළ ජාතීන්ට තව­මත් විස­දිලා නැති ප්‍රශ්න ගණ­නා­වක් තිය­නවා කියලා. ඒ ප්‍රශ්න අත­රින් ප්‍රශ්න හතක් ඉතාම ප්‍රධාන ප්‍රශ්න කියලා අපි තේරුම් ගන්තා.

උතුරු -නැගෙ­න­හිර පළාත් දෙක එකට එකතු කිරීම, දෙමළ ප්‍රශ්නය විස­දීම සඳහා සුදුසු දේශ­පා­ලන විස­දු­මක් සෙවීම, යුද සම­යේදී අතු­රු­ද­හ­න්වු­වන්ගේ ප්‍රශ්නය, දෙමළ දේශ­පා­ලන සිර­ක­රු­වන්ගේ ගැට­ලුව, උතුරේ ඉඩම් ප්‍රශ්නය, යුද අනා­ථ­යින් යළි පදිංචි කර­වීම, සහ යුද අප­රාධ කළ පිරි­සට දඩු­වම් කිරීම යන ප්‍රශ්න වලට මේ දක්වා කිසිම විස­ඳු­මක් ලැබිලා නැහැ.

මේ ප්‍රශ්නවලට විස­ඳු­මක් ලබා ගන්න අපි සටන් කරන්න ඕනේ කියලා මේ දවසේ අපි යළි සාකච්ඡා කළා. ඒ සටන ආයුධ සට­නක් නෙමෙයි. ඉල්ලීම් දිනා ගන්න කර­ගෙන යන අර­ග­ල­යක්. ඉතින් අපි ඒක දිග­ටම කර­ගෙන යනවා.

Comments