අනුර කුමාර සහෝ­ද­ර­යාට ගෞර­වා­න්වි­තව පසුබැසිය හැකි ද? | සිළුමිණ

අනුර කුමාර සහෝ­ද­ර­යාට ගෞර­වා­න්වි­තව පසුබැසිය හැකි ද?

 

මෙවර ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යට ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ විසින් කල් ඇති­වම සූදා­නම් වූයේ තමන් වෙනම අපේ­ක්ෂ­ක­යකු ඉදි­රි­පත් කරන බව ස්ථිරව ම නිග­ම­නය කර­මිනි. ඒ වෙනු­වෙන් මේ රටේ ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වා­දය වෙනු­වෙන් පෙනී සිටින කණ්ඩා­යම් කිහි­ප­යක් මෙන්ම බුද්ධි­මත්හු රැසක්ද සහ­යෝ­ගය පළ කළහ. එහි ප්‍රති­ඵ­ල­යක් ලෙස අනුර කුමාර දිසා­නා­යක වටා විශාල විකල්ප දේශ­පා­ලන ක්‍රියා­කා­රීහු රැසක් ගොනුවී සිටිති.

වාමාං­ශික පක්ෂ­යක් ලෙස ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ මෑත කාලය තුළ හැසි­රුණු අන්දම ප්‍රශංසා කට­යුතු ය. ඔවුහු සමාජ ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී ප්‍රති­සං­ස්ක­රණ වෙනු­වෙන් කර­මින් සිටින කාර්ය­භා­රය අති මහත් ය. මේ දින­වල පාර්ලි­මේ­න්තුවේ කෝප් කමි­ටුවේ සභා­පති ලෙස ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණේ පාර්ලි­මේන්තු මන්ත්‍රී සුනිල් හඳු­න්නෙත්ති කර­මින් සිටින්නේ ඔවුන් විසින් කළ යුතු අනි­වාර්ය්‍ය කාර්ය්‍ය­භා­ර­යකි. මේ අනුව සම­ස්ත­යක් ලෙස සලකා බැලූ විට ජවිපෙ ගමන් කර­මින් සිටින ගමන් මඟ ඉති­හා­සය විසින් ඔවුන් පිට පවරා ඇති වග­කී­මකි.

වත්මන් ශ්‍රී ලංකාව තුළ විප්ල­ව­වා­දීව කට­යුතු කරන දේශ­පා­ලන පක්ෂ නැත. ඊට ලෝක දේශ­පා­ල­නය තුළ සමා­ජ­වාදී ව්‍යාපා­රයේ පසු­බැස්ම ද හේතු වූවා නොඅ­නු­මාන ය. පෙර­ටු­ගාමී සමා­ජ­වාදී පක්ෂය විසින් තමන් විප්ල­ව­වාදී ගමන් මඟක යන බව කීව ද ඔවුන් කර­මින් සිටින්නේ ද සමාජ ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී දේශ­පා­ල­න­යක් ඔවුන්ගේ භාවි­තය හොඳින් අධ්‍ය­ය­නය කර­න්න­කුට පෙනී යන්නේ ය. මේ ගමන් මගෙන් බැහැ­රව සමා­ජ­වා­දය සඳහා දේශ­පා­ල­න­යක නිරත වන්නේ නම් ඒ හත­ර­වන ජාත්‍ය­න්ත­රයේ දේශීය නියෝ­ජි­තය‍ා වන සමා­ජ­වාදී සමා­නතා පක්ෂ­යයි.

ධනේ­ශ්ව­ර­යට එරෙ­හිව සමාජ සංව­ර්ධ­නයේ වික­ල්පය බිහි­වන්නේ සමා­ජ­වා­දය වෙනු­වෙන් පෙනී සිටී­මෙන් බව පැහැ­දි­ලිය. එහෙත් සමා­ජ­වාදී ඉල­ක්ක­යක් සහි­තව ජන­ප්‍රිය දේශ­පා­ල­නයේ යෙදීම අගති සහ­ගත ය. වාමාං­ශික හැඩ­රු­වක් සහිත සුබ­සා­ධ­න­වා­දය කෙන්ද්‍ර කර ගත් දේශ­පා­ල­නය මගින් ගෝලීය ධනේ­ශ්ව­ර­යට මුහුණ දිය නොහැකිය. එවිට ගෝලීය ධනේ­ශ්ව­රයේ රකුසා විසින් එවැනි දේශ­පා­ලන ව්‍යාපා­ර­යන් පොඩි පට්ටම් කර දමනු ඇත. ග්‍රීසියේ සිරිසා ව්‍යාපා­ර­යට සිදු වූයේ එයයි. ලෝකයේ තව­මත් බොහෝ රට­වල සිදු­වෙ­මින් පව­තින්නේ ද එයයි.

ඒ නිසා මාක්ස්වාදී ව්‍යාපා­ර විසින් කළ යුත්තේ ජන­ප්‍රිය දේශ­පා­ල­න­යට නෑවිත් සමා­ජ­වා­දය ඉලක්ක කර ගත් දේශ­පා­ල­න­යක යෙදී­මයි. එවිට වෙන­ස්වෙ­මින් පව­තින දේශ­පා­ල­නය අව­කා­ශ­යට හා වෙන­ස්වෙ­මින් පව­තින ධනේ­ශ්වර ක්‍රමය සම්බ­න්ධ­යෙන් ගැඹුරු අධ්‍ය­ය­න­යක් සිදු කළ හැකිය. ඒ අනුව වික­ල්පය වන සමා­ජ­වාදී සමා­ජ­යක් සඳහා දේශ­පා­ල­නයේ උපාය උප­ක්‍රම සකසා ගැනී­මයි.

කුමන න්‍යායා­ත්මක ගැටලු තිබු­ණත් සමා­ජ­වාදී සමා­නතා පක්ෂය කර­මින් සිටින්නේ එවැනි දේශ­පා­ල­න­යකි. නමුත් ජනතා විමුක්ති පෙර­මු­ණත් පෙර­ටු­ගාමී සමා­ජ­වාදී පක්ෂ­යත් කර­මින් ඉන්නේ සමාජ ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී දේශ­පා­ල­න­යකි. එහෙත් පෙර­ටු­ගාමී පක්ෂය 2015 ජනා­ධි­ප­ති­ව­රණ අව­ස්ථාවේ උප­ක්‍ර­මි­කව ගත් වැරදි තීර­ණය නිසා එය මහ­ජ­න­තා­ව­ගෙන් ඈත් වීය. නමුත් ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ ඊට වෙනස්ව දේශ­පා­ල­නය තීර­ණය කිරීම නිසා සමා­ජය තුළ දේශ­පා­ල­නය සඳහා යම් දාය­ක­ත්ව­යක් දැරීය.

ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­ය­කදී ප්‍රධාන ධන­පති පක්ෂ දෙකෙන් එක­කට ජය­ග්‍ර­හ­ණය හිමි­වීම අනි­වාර්ය කාර­ණා­වකි. ඊට විකල්ප වාමාං­ශික ධාරාවේ දේශ­පා­ලන ව්‍යාපා­ර­ය­කට කළ හැක්කේ තරග කර තෙවැ­නියා වීම පමණි. ඉති­හා­සයේ හැම­දාම ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ විසින් කළේ එයයි. 1982 දී හා 1999 දී වාමාං­ශික අපේ­ක්ෂ­කයා ලෙස තරග කිරීමේ ප්‍රති­ඵ­ලය වූයේ යම් දේශ­පා­ලන ආස්වා­ද­යක් ලබා ගැනීම පමණි. සම­හ­ර­විට තම දේශ­පා­ල­නය සම්බ­න්ධ­යෙන් සමා­ජය තුළ කල­කි­රී­මක් නිර්මා­ණය කීරී­මට එය හේතු­වක් වන්නට ඇත.

1982 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යට ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණේ නාය­කයා වූ රෝහණ විජේ­වීර තරග කර ඡන්ද ලක්ෂ කිහි­ප­යක් ලබා ගැනී­මෙන් පසුව පක්ෂ සාමා­ජි­කයෝ ඉතා ශීඝ්‍ර­යෙන් පක්ෂය හැර යන්නට වූහ. එමෙන්ම 1999 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යෙන් පසුව ද මත­වාදී තලය තුළ විශාල පසු­බැ­සී­මක් ඇති විය. ඒ නිසා ඒ දේශ­පා­ලන ව්‍යාපා­ර­යට සිදුවූ හානිය මැති­ව­ර­ණ­යට තරග කර ලබා ගත් ආශ්වා­ද­යට වඩා බර­ප­තළ විය.

1994 න් පසුව ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ මේ තත්ත්වය අව­බෝධ කර­ගෙන තිබුණි. ඔවුන් 2005,2010,2015 වැනි ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යන්ට තරග කිරී­මට උත්සාහ නොදැ­රීය.

එසේම තමන්ගේ දේශ­පා­ලන දෘෂ්ටිය අනුව ප්‍රධාන ධාරාවේ ප්‍රග­ති­ශීලී යැයි සිතන අපේ­ක්ෂ­ක­යාගේ ජය­ග්‍ර­හ­ණය වෙනු­වෙන් බර­ප­තළ ලෙස මැදි­හත් විය. එය සමාජ ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී දේශ­පා­ල­නය තුළ බුද්ධි­මත් ප්‍රවේ­ශ­යක් විය.

එහෙත් 2019 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණයේ දී ප්‍රධාන ධාරාවේ දේශ­පා­ලන කඳ­වුරු දෙකට එරෙ­හිව වෙනම තරග කළ යුතු යැයි ඔවුන් කල් ඇති­වම තීන්දු­වක් ගෙන තිබීම මෙතෙක් ඔවුන් ආ ගමන් මගෙන් විතැ­න්වී­මක් විය. ඊට ප්‍රධාන වශ­යෙන් ම බල­පෑවේ 2015 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණයේ ‍‍පොදු අපේ­ක්ෂ­කයා වූ මෛත්‍රී­පාල සිරි­සේන විසින් මහ­ජන අභි­ලා­ශ‍යන් පවා­දීමේ තිත්ත දේශ­පා­ලන අත්දැ­කීම විය හැකිය. ඒ නිසා පොදු අපේ­ක්ෂ­කයා වටා සිටි දේශ­පා­ලන බල­වේ­ග­යන්ට වෙනම කඳ­වු­රක් අව­ශ්‍ය­වීම තාර්කික ය. 2019 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණයේ දී වික­ල්ප­යක් වෙනු­වෙන් රාජ­පක්ෂ කඳ­වුර කරා යෑම බර­ප­තළ හාස්‍ය­යකි. එසේම එක්සත් ජාතික පක්ෂය තෝරා ගන්නා පොදු අපේ­ක්ෂ­ක­යකු වෙනු­වෙන් තව­දු­ර­ටත් පෙනී සිටීම අග­ති­ගාමී ය. පව­තින එක ම වික­ල්පය වෙනම තරග කිරී­මය. ඒ සඳහා පක්ෂ අභ්‍ය­න්ත­ර­යෙන් මෙන්ම බාහි­රින් ද ජනතා විමුක්ති පෙර­මු­ණට බල­පෑම් ගලා ඒම නිසා මේ තීන්දුව ගන්නට ඇත.

2015 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණයේ දී පොදු අපේ­ක්ෂ­කයා වටා සිටි ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී බල­වේ­ග­යන්ට තව­දු­ර­ටත් එක්සත් ජාතික පක්ෂය වටා සිටි­න්නට නොහැ­කි­වීම සදා­චා­ර­මය ප්‍රශ්න­යකි. ඔවුන්ට දැනෙන ඒ අපුල වසන් කර­ගෙන පහ­සු­වෙන් හිට ගත හැකි දේශ­පා­ල­න­යක් කරන්නේ ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ වෙනම තරග කළ­හොත් ය. එනිසා ඔවුන් මුළු වැර යොදා වෙනම අපේ­ක්ෂ­ක­යකු ඉදි­රි­පත් කර­න්නට ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණ පොල­ඹවා ගැනීම බර­ප­තළ වර­දක් නොවේ.

එහෙත් ප්‍රශ්නය වන්නේ මෙලෙස වෙනම තරග කිරී‍මේ ප්‍රති­ඵ­ලය කුමක්ද යන්නයි. ඔවුන් වෙනම තරග කර ප්‍රධාන දේශ­පා­ලන ධාරාවේ අපේ­ක්ෂ­ක­යන් පළමු වට­යෙන් ම ජය­ග්‍ර­හ­ණය කිරීම වැළැ­ක්වී­මට හැකි­යා­වක් ඇත්නම් එය විකල්ප දේශ­පා­ල­නයේ ප්‍රශස්ත ඉදිරි පිය­ව­රකි. එවිට මහ­ජන අභි­ලා­ශ­යන් පාවා­දීම නිසා ප්‍රධාන ධාරාවේ අපේ­ක්ෂ­ක­යන් දෙදෙ­නාට ම පළමු වට­යෙන් ජය­ග­න්නට නොහැ­කි­වූවා යැයි කිය­න්නට හැකි­වීම දේශ­පා­ලන ජය­ග්‍ර­හ­ණ­යකි. ඒ නිසා විකල්ප දේශ­පා­ලන ව්‍යාපා­ර­යක් ලබා ගන්නා ජවය මනි­න්නට සිදු වන්නේ පිමි වලිනි.

එහෙත් අවා­ස­නා­ව­කට කරුණ වන්නේ එවැනි අභි­යෝ­ග­යක් කර­න්නට තරම් ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී මහ­ජන බල­වේ­ගයේ අපේ­ක්ෂ­කයා ශක්ති­මත් නොවී­මයි. ඔවුන්ට උප­රිම වශ­යෙන් ජවය යොදා ඡන්ද ලක්ෂ අටක් ගත හැකිය.

එහෙත් ඒ ප්‍රමා­ණය ප්‍රධාන ධාරාවේ අපේ­ක්ෂ­ක­යන් පළමු වට­යෙන් ජය ගැනීම වැළැ­ක්වී­මට තරම් ප්‍රමා­ණ­වත් නොවේ. ඊට හේතුව ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී මහ­ජන බල­වේ­ගයේ අපේ­ක්ෂ­ක­යාට ආක්‍ර­ම­ණ­කාරී ලෙස වෙනත් දේශ­පා­ලන ධාරා­වන්ට කඩා පැන ඡන්ද ලබා ගැනී­මට තරම් හයි­යක් නොවී­මයි. ඔහු තම වප­ස­රිය තුළ ගමන් කරන උප­රි­මය වන්නේ යහ­පා­ලන ආණ්ඩුව කෙරෙහි කල­කි­රුණු දේශ­පා­ලන කොටස් එකතු කර ගැනීම පමණි.

ජනා­ධි­ප­ති­ව­රණ අපේ­ක්ෂ­ක­ය­කුට ජය­ග්‍ර­හ­ණය ලබ­න්නට නම් අනි­වා­ර්යෙන් ම ආක්‍ර­ම­ණික ඡන්ද ප්‍රමා­ණය විශාල විය යුතුය. 2015 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යේදී පොදු අපේ­ක්ෂ­කයා ජය­ග්‍ර­හ­ණය කළේ සම්ප්‍ර­දා­යික එක්සත් ජාතික පාක්ෂි­ක­යන් හා සිංහල සමා­ජයේ ප්‍රජා­තා­න්ත්‍ර­වා­දය වෙනු­වෙන් උන­න්දු­වක් දක්වන සමාජ තීරුව නිසා ය. ඊට වෙනස්ව ප්‍රධා­නම සාධ­කය වූයේ සිංහල බෞද්ධ නොවන සමාජ තීරුව ආක­ර්ෂ­ණය කර ගැනී­මට ඔහු සතුව තිබූ දේශ­පා­ලන ශක්ති­යයි. එවැනි දේශ­පා­ලන ආක­ර්ෂ­ණ­යක් ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී මහ­ජන ව්‍යාපා­රයේ අපේ­ක්ෂ­ක­යාට නැත. පරා­ජයේ මාන­සි­ක­ත්වය සමඟ විශාල හානි­යක් කරන්නේ ලබන වසරේ පව­ත්වන මහ මැති­ව­ර­ණ­යට ය. මුළු වැර යොදා නියත පරා­ජ­යක් ලැබෙන ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­ය­කට මහන්සි වීමෙන් මහ මැති­ව­ර­ණයේ දී යෙදිය යුතු දේශ­පා­ලන ශක්තිය හීන වේ.

එසේම විශාල ලෙස ජනතා කොටස් ඉවත් ව යෑම නිසා මහ මැති­ව­ර­ණයේ අස්වැන්න හීන වේ. විකල්ප ධාරාවේ දේශ­පා­ලන ව්‍යාපා­ර­ය­කට සරු අස්වැ­න්නක් ලැබෙ­න්නෙත් ලබා ගත යුත්තෙත් මහ මැති­ව­ර­ණ­ය­කදී ය. එය නොලැබී යෑම සමාජ සංව­ර්ධ­නයේ දී විශාල පාඩු­වකි.

ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී මහ­ජන බල­වේ­ග­යට මේ යථා­ර්ථය තේරුම් ගනි­මින් පොදු සතු­රාට එරෙ­හිව අත්වැල් බැද ගන්නට ශක්ති­මත් අපේ­ක්ෂ­ක­යකු අවශ්‍ය වේ. තමන් මෙතෙක් පෙනී සිටි ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී සටන් පාඨ වලට පිළි­ගැ­නී­මක් ලබා දෙන්නට ඒ පොදු ධාරාවේ අපේ­ක්ෂ­ක­යාට හැකි­විය යුතුය. ඔහු තව­දු­ර­ටත් ගතා­නු­ග­ති­ක­ත්වය ශක්ති­මත් කර­න්නේද වංචා­කාරී ජාති­ක­ත්වය පෝෂ­ණය කර­න්නේද ඒකා­ධි­ප­ති­ත්ව­යට අත්වැල් අල්ලන්නේ ද නම් එවැ­න්නකු සමඟ සන්ධාන ගත වන්නට ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී මහ­ජන බල­වේ­ග­යට නොහැ­කිය.

අනුර කුමාර දිසා­නා­ය­කට ගෞර­වා­න්විත පසු බැසී­ම­කට අව­ස්ථාව උදා­ක­ර­දී­මෙන් ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී මහ­ජන බල­වේ­ගයේ ශක්ති­මත් දාය­ක­ත්වය උකගා ගත හැක්කේ ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යට ප්‍රධාන ධාරා­වෙන් ඉදි­රි­පත් වන යෝධ ප්‍රජා­ත­න්ත්‍ර­වාදී නාය­ක­ය­කුට පමණි.

 

Comments