නාට්‍ය කලා­වට අලුත් හුස්ම දෙන “ප්‍රේක්ෂා නාට්‍ය උලෙළ | සිළුමිණ

නාට්‍ය කලා­වට අලුත් හුස්ම දෙන “ප්‍රේක්ෂා නාට්‍ය උලෙළ

දැන් හැම­දේම සාමා­න්‍යයි, අපිට හිතෙ­න්නෙත් එහෙ­මයි. ඒත් තව­මත් කොරෝනා වයි­ර­සය නිසා සාමාන්‍ය වෙන්න බැරි රට­වල් ලෝකයේ ඇත. ඔවුන්ගේ දවස ගෙවෙන්නේ බොහෝ ආර­ක්ෂා­කාරී ලෙසිනි. අත්‍ය­වශ්‍ය දෙය­කට හැරෙ­න්නට ඔවුහු එළි­යට නොබ­සින යුග­යක අපේ රටේ රාජ්‍ය නාට්‍ය උලෙළ සාර්ථක ලෙසින් පැවැ­ත්වීම ම පැස­සිය යුත්තකි. මේ කොරෝනා සමයේ ආර්ථික වශ­යෙන් කඩා වැටී­මට ලක්ව සිටින නාට්‍ය­ක­රු­වන් වෙනු­වෙන් හා වේදිකා නාට්‍ය­යට ප්‍රිය කරන ප්‍රේක්ෂ­ක­යන් වෙනු­වෙන් අගෝස්තු මාසයේ සිට සැප්තැ­ම්බර් 15 දින දක්වා පැවැ­ත්වෙන ප්‍රේක්ෂා නාට්‍ය උලෙළ සංවි­ධා­නය කරනු ලැබුවේ ටවර් හෝල් රඟ­හල පද­නම විසිනි. අගෝස්තු 19 වැනිදා ආරම්භ වූ මෙම නාට්‍ය උලෙළ සැප්තැ­ම්බර් මස 15 දා දක්වා ටවර් රඟ­හලේ සහ එල්ෆි­න්ස්ටන් රඟ­හලේ දී දින­පතා සවස 3.30 හා සවස 6.30 ලෙස දර්ශන වාර දෙකක් පැවැත්වේ.

ප්‍රවීණ නාට්‍ය­ක­රු­වන්ගේ නාට්‍ය මෙන්ම සම්මාන දිනූ ආධු­නික නාට්‍ය ශිල්පීන්ගේ නාට්‍යද මෙහිදී ප්‍රද­ර්ශ­නය කෙරේ. ප්‍රේක්ෂා පළ­වෙනි නාට්‍ය උලෙ­ළට ද සහ­භාගි වී සිටින ඇය දෙවන නාට්‍ය උලෙ­ළේ­දීද සිය නාට්‍ය­යක් වේදීකා ගත කිරීම සඳහා මේ දින­වල සූදා­න­මින් සිටි. ඇය ප්‍රවීණ කලා­කා­රිනි රම්‍යා වනි­ග­සේ­ක­රය.

“ප්‍රේක්ෂා නාට්‍ය උලෙළ ගැන අපට හරිම සතු­ටුයි. පළ­වෙනි නාට්‍ය උලෙ­ළේදි අපට කැලණි පාලම නාට්‍ය පෙන්වී­මට අව­ස්ථාව ලැබුණා. දෙවැනි නාට්‍ය උලෙ­ළ­ටත් සම්බන්ධ වීමට අපට අව­ස්ථාව ලැබුණා. සැප්ත­ම්බර් අට වෙනිදා වේදිකා ගත­වන්නේ ආර්. ආර්. සම­ර­කෝන් ගේ අහ­සින් වැටුණ මිනිස්සු නාට්‍ය. මේ නාට්‍ය ඒ යුග­යෙත් බොහෝම ජන­ප්‍රිය වුණා. මම හිත­නවා මේ යුග­යෙත් ඒ නාට්‍යට ප්‍රේක්ෂක ප්‍රති­චාර ලැබෙයි කියලා. මේ නාට්‍ය­යට 1971 අවු­රුද්දේ දී රාජ්‍ය නාට්‍ය උලෙළේ හොඳම නාට්‍ය ලෙස සම්මාන ලැබුණා. එහි ප්‍රධාන චරි­තය රඟපෑ චන්ද්‍ර කළු­ආ­රච්චි තමයි හොඳම නිළිය වුණේ. හොඳම නළුවා ලෙසින් තේරුණේ රංජිත් යාඉන්න. මේ නාට්‍යයේ චරිත පහයි තියෙන්නේ. තිලක් කුමාර රත්නා­යක, ගීතා කාන්ති ජය­කොඩි, වික්‍රම සෙනෙ­වි­රත්න සහ මම තමයි මෙහි රඟ­පාන්නේ. කොහොම වුණත් පහු­ගිය කොරෝනා කාලයේ අපට අපේ නාට්‍ය පෙන්වා ගන්නට බැරිව ගියා. එවන් කාල­යක ප්‍රේක්ෂා නාට්‍ය උලෙළ අපට ආශි­ර්වා­ද­යක් වගෙයි. මෙය ඉතාම සාර්ථ­කයි. මින් ඉදි­රි­යට හැම වස­ර­කම මෙවැනි නාට්‍ය උලෙළ පැවැත් වෙනවා නම් ඉතා ම අගෙයි”රම්‍යා පව­සන්නේ සතු­ටෙනි.

මීට දශක කිහි­ප­ය­කට පෙර වේදිකා නාට්‍ය­ව­ලට මෙරට තිබුණේ ඉහළ ඉල්ලු­මකි. නමුදු කාල­යත් සමඟ වෙනත් කලා­වන් ඉදි­රි­යට ඒමත් විවි­ධා­කාර හේතුන්ගේ බල­පෑ­මත් සමඟ වේදිකා නාට්‍ය සඳහා තිබූ ජන­ප්‍රි­ය­ත්වය ක්‍රම­යෙන් අඩු වන්නට විය. ඒ සිය­ල්ල­ටම වඩා පසු­ගිය කොරෝනා වයි­ර­සයේ බල­පෑ­මත් සමඟ සියල්ල උඩු යටි­කුරු විය. බොහෝ කලා­ක­රු­වන්ට සිදු වූයේ දවස නිකම්ම ගෙවා දැමී­ම­ටය. ඇතැ­මුන්ට තිබූ ආදා­යම් මාර්ග­යත් ඇහිරී ගියේය. සෘජු­වම වේදිකා නාට්‍ය නළු නිළි­යන්ට, නිෂ්පා­ද­ක­ව­රුන්ට පම­ණක් ඒ වටා සිටි බොහෝ දෙනෙ­කුගේ ආදා­යම් මාර්ග ඇහිරි ගියේය.

එවන් කාල වක­වා­නු­වක ප්‍රේක්ෂා නාට්‍ය උලෙළ පැවැ­ත්වීම පිළි­බඳ ප්‍රවීණ නාට්‍ය­වේදී ප්‍රියං­කර රත්නා­ය­ක­යන් මෙසේ අද­හස් දැක්වීය.

“මගේ නාට්‍ය “රතු වෙස් මුහුණ“ වේදිකා ගත­වුණේ පසු­ගිය බදාදා. මේ කොරෝනා කාලයේ ශාලාව පිරෙන්න ජන­තාව පැමි­ණීම සතු­ටක්. ටව­ර්හෝල් වේදි­කා­වත්, එල්ෆි­න්ස්ටන් වේදි­කා­වත් නාට්‍ය­ක­රු­වන්ට ලබා දුන්නේ නොමිලේ. එය විශේෂ අව­ස්ථා­වක්. ප්‍රේක්ෂා පළමු නාට්‍ය උලෙ­ළේදී තවත් සහන දී තිබුණා. අපි එය අගය කළ යුතුයි. මගේ නාට්‍ය වේදිකා ගත වූ දව­සේම තමයි ටවර් හෝල් එකේ හෙන්රි ජය­සේ­න­යන්ගේ කුවේණි නාට්‍යය වේදිකා ගත වුණේ. මට දැන ගන්න ලැබුණා ඒ නාට්‍ය­ය­ටත් ශාලාව පිරෙන්න සෙනඟ පැමි­ණිය බව. මේක හොඳ ප්‍රව­ණ­තා­වක් ලෙසයි මම දකින්නේ. නාට්‍ය­ක­රු­වන් විදි­හට මෙය අපට විශාල සතු­ටත්. ටව­ර්හෝල් පද­න­මත් එහි අධ්‍යක්ෂ ඩග්ලස් සිරි­ව­ර්ධන මහ­ත්ම­යාත් මේ ගැන දක්වන උන­න්දුව සහ කැප­වීම අගය කළ යුතුයි. මේ නාට්‍ය උලෙ­ළේදී තරුණ නාට්‍ය­ක­රු­ව­න්ටත් ඔවුන්ගේ නාට්‍ය පෙන්වී­මට අව­ස්ථාව දී තිබෙ­නවා. නමුත් මට හිතෙ­නවා මේ තරුණ නාට්‍ය­ක­රු­වන්ට ප්‍රවී­ණ­යන්ට මෙන් ප්‍රේක්ෂ­කයෝ ඉඳී­විද කියලා. එහෙම වුණොත් ඔවුන් මේ කලාව අත­හ­රින්න පුළු­වන්. නාට්‍ය­යක් වෙනු­වෙන් දරන විය­දම ඔවුන්ට දරා­ගන්න අප­හ­සුයි. ඒ නිසා මම මෙහිදී ඉල්ලී­මක් කරන්න කැම­තියි තරුණ නාට්‍ය­ක­රු­ව­න්ටත් පළමු ප්‍රේක්ෂා නාට්‍ය උලෙ­ළේදී අනෙක් නාට්‍ය­ක­රු­වන්ට දුන් සහ­න­ය­න්ගෙන් ටික­ක්වත් ලබා දෙන්න කියලා. පාස­ල්වල උසස් පෙළ විභා­ගය සඳහා නාට්‍ය හා රංග කලාව ඉගෙන ගන්න දරු­වන් නාට්‍ය බැලී­මට හුරු කළ යුතුයි. ඒ සඳහා ටව­ර්හොල් පද­නම සමඟ අධ්‍යා­පන අමා­ත්‍යාං­ශ­යත් එක් වුණොත් මේ වැඩ­පි­ළි­වෙළ වඩාත් සාර්ථක කර­න්නට පුළු­වන්. ජන­තාව නාට්‍ය ගැන උන­න්දුයි. මේ උලෙළ වස­රින් වසර පැවැ­ත්වේවා කියන එක තමයි මගේ ප්‍රාර්ථ­නය.”

මාස ගණ­නා­ව­කට පසු නාට්‍ය­යක් නැර­ඹී­මට හැකි­වීම ගැන ප්‍රේක්ෂ­ක­යන් තුළ ඇත්තේ සතු­ටකි. නාට්‍ය බල­න්නට කොළ­ඹට පැමිණි ප්‍රේක්ෂ­කයෝ කොළඹ හා ඒ අවට අය පම­ණක් නොවේ. ඇතැ­මුන් පැමිණ තිබුණේ ඇඹි­ලි­පි­ටිය, අවි­ස්සා­වේල්ල ආදී දුර බැහැර සිටය.

මෙම නාට්‍ය උලෙළ ගැන අද­හස් දක්ව­මින් ටව­ර්හෝල් පද­නමේ අධ්‍යක්ෂ ජෙන­රාල් ප්‍රවීණ නාට්‍ය­වේදී නීතිඥ ඩග්ලස් සිරි­ව­ර්ධ­න­යන් කරුණු දක්වන්නේ සිය උත්සා­හය සාර්ථක වීමේ සතු­ටිනි.

“නාට්‍ය උලෙළ අපි හිතු­වා­ටත් වඩා සාර්ථ­කයි. මේ වැඩ­ස­ට­හන අර­ඹන්න යද්දි බොහෝ අය විවිධ අද­හස් ප්‍රකාශ කළා. සම­හරු කිව්වා මෙය සාර්ථක වෙන්නේ නැහැ කියලා. නමුත් මට විශ්වා­ස­යක් තිබුණා මෙය සාර්ථ­කව අපට කර­න්නට පුළු­වන් කියලා. දුර බැහැර සිට නාට්‍ය බල­න්නට අය පැමිණ සිටියා. ඒ වගේම නාට්‍ය­ක­රු­වන්ගේ උන­න්දු­වත් තිබුණා. අග­මැ­ති­තු­මාගේ උප­දෙස් වගේම එතු­මාගේ පුර්ණ අනු­ග්‍ර­හය ඇති­වයි අපට මේ කට­යුත්ත මේ ආකා­ර­යට කර­න්නට පුළු­වන් වුණේ. වර්ත­මා­නයේ ටව­ර්හෝල් පද­නමේ සභා­ප­ති­ධු­රය දරන්නේ මහින්ද රාජ­පක්ෂ අග­මැ­ති­තුමා. ලෝකෙම මිනිස්සු එළි­යට බහින්න බයෙන් ඉන්න කාලෙක අපේ රටේ ජන­තාව කොරෝනා බිය පසෙ­කලා නාට්‍ය බල­න්නට පැමි­ණීම සතු­ටක්. ඉදිරි වස­රේදී ප්‍රේක්ෂා නාට්‍ය උලෙළ මීටත් වඩා සාර්ථ­කව පැවැත් වීමයි අපේ අර­මුණ. හැම වස­ර­කම මේ නාට්‍ය උලෙළ පැවැත් වීම­ටයි අපේ ඊළඟ අර­මුණ.” යැයි ටව­ර්හෝල් පද­නමේ අධ්‍යක්ෂ ජෙන­රාල් පැව­සීය.

Comments