රාජ්‍ය යාන්ත්‍ර­ණය ශක්ති­මත් කිරීමට උපාධිධාරීන් 60,000 කට රජයේ රැකියා | සිළුමිණ

රාජ්‍ය යාන්ත්‍ර­ණය ශක්ති­මත් කිරීමට උපාධිධාරීන් 60,000 කට රජයේ රැකියා

නා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යට පෙර සිටම රැකියා විර­හිත උපා­ධි­ධා­රීන් වෙනු­වෙන් රැකියා ලබා දීමට ලබා දුන් පොරො­න්දුව අනුව මේ වසරේ පෙබ­ර­වාරි මාසයේ සිට උපා­ධි­ධා­රීන්ට හා අඩු ආදා­ය­ම්ලා­භීන්ට රැකියා ලබා­දී­මට කට­යුතු ආරම්භ කළද පාර්ලි­මේන්තු මහ මැති­ව­ර­ණය හේතු­වෙන් එම වැඩ­පි­ළි­වෙළ තාව­කා­ලි­කව අත්හි­ටු­වී­මට ආණ්ඩු­වට සිදු විය. ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාවේ 8 වැනි පරි­ච්ඡේ­දයේ විධි­වි­ධාන ප්‍රකා­රව, ව්‍යව­ස්ථා­දා­ය­කය ස්ථාප­නය කිරී­මට ජනා­ධි­පති ගෝඨා­භය රාජ­පක්ෂ මහතා පිය­වර ගැනී­මත් සමඟ මැති­ව­ර­ණ­යට ප්‍රථම පොරොන්දු වූ පරිදි සුදු­සු­කම් සපිරූ රැකියා විර­හිත උපා­ධි­ධා­රීන් 51,135ක් සේවා නියුක්ත කිරීම පසු­ගි­යදා ආරම්භ විය. ඒ අනුව තෝරා ගනු ලැබූ රැකි­යා­ලාභී උපා­ධි­ධා­රීන්ගේ නාම ලේඛ­නය රාජ්‍ය සේවා, පළාත් සභා හා පළාත් පාලන අමා­ත්‍යාංශ වෙබ් අඩ­වියේ පළ කෙරිණ.

පාසල් අධ්‍යා­ප­න­යට යොමු­වන සෑම ශිෂ්‍ය­ය­කු­ගේම එකම බලා­පො­රො­ත්තුව සර­සවි වරම් ලැබී­මය. ඒ අර­මුණ කරා යාමට පෙළ­ගැ­සෙන සිසු දරුවෝ තර­ග­කාරී විභා­ග­ව­ලට මුහුණ දෙති. සාමා­න්‍ය­යෙන් මෙරට පළමු ශ්‍රේණිය සඳහා වස­ර­කට ළම­යින් 3,40,000ක් පමණ ඇතු­ළත් වන අතර, ඉන් උසස් පෙළ විභා­ගය සමත් වී විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යට පිවි­සෙන්නේ 23,000 – 25,000ත් අතර පිරි­සකි. විවෘත විශ්ව­වි­ද්‍යා­ලය ද ඇතු­ළත්ව මෙරට පිහි­ටුවා ඇති විශ්ව­වි­ද්‍යාල සංඛ්‍යාව 18කි. පීඨ සංඛ්‍යාව 80කි. දෙපා­ර්ත­මේන්තු ගණන 460 කි. සාමා­න්‍ය­යෙන් මෙම විශ්ව­වි­ශ්ව­වි­ද්‍යාල පද්ධ­තිය තුළ අධ්‍යා­ප­නය හදා­රණ සිසු­න්ගෙන් 20,000ට අසන්න පිරි­සක් වාර්ෂි­කව උපා­ධි­ධා­රීන් ලෙස සමා­ජ­ගත වේ.

දහ­සක් බලා­පො­රොත්තු සිත්හි දරා­ගෙන සර­සවි වරම් ලබා ගන්නා මේ තරුණ තරු­ණියෝ නව ජීවි­ත­ය­කට ආසා­වෙන් උපා­ධිය සම්පූර්ණ කරති. ඒ සඳහා තර­ග­කාරී විභාග රැල්ලට මුහුණ දෙන විශ්ව­වි­ද්‍යාල විද්‍යා­ර්ථීහු ඒ සඳහා රෑ නිදි නිදි­වරා වෙහෙස මහන්සි වෙති. මෙලෙස දැඩි ආර්ථික අප­හ­සුතා මධ්‍යයේ වසර කිහි­ප­යක් උසස් අධ්‍යා­ප­නය හදා­රන විද්‍යා­ර්ථීන්ට එකම පිහිට වන්නේ මහ­පොළ ශිෂ්‍යා­ධා­රය හා විශ්ව­වි­ද්‍යාල නේවා­සි­කා­ගා­රය. ඒත් මේ පහ­සු­කම් පවා නොල­බන ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යා­වෝද විශ්ව­වි­ද්‍යාල පද්ධ­තියේ සිටිති.

මෙත­රම් දුෂ්ක­රතා මධ්‍යයේ වසර තුන හත­රක් අධ්‍යා­ප­නය හදාරා උපා­ධිය ලබා විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යෙන් පිට­වන්නේ පසු උපා­ධි­යට සරි­ලන රැකි­යා­වක් ලැබීමේ අපේ­ක්ෂා­වෙනි. ඒත් ඒ බලා­පො­රොත්තු එලෙ­සින් ඉටු නොවී එම උපා­ධිය ද තබා­ගෙන කුඩා පෞද්ග­ලික ආය­ත­න­වල ඡායා පිට­පත් කිරී­මට, පරි­ග­ණක අකුරු ඇමි­ණී­මට සිදු­වන්නේ නම් උගත් බුද්ධි­මත් තාරු­ණ්‍ය­යට අත්වන ඉර­ණම කුමක්ද? එවන් රට­කට අත්වන ඉර­ණම කුමක් ද?

මෙරට උගත් බුද්ධි­මත් පර­පුර වෙනු­වෙන් රැකියා අවස්ථා පිරි­නැ­මීමේ ඉති­හා­සය දෙස බලන විට 1960 දශ­කයේ දී පිහි­ටුවා තිබූ රැකී­රක්ෂා කාර්යා­ලය ගැන අව­ධා­නය යොමු කළ හැකිය. එකල අධ්‍යා­ප­නය පොදු සහ­තික පත්‍ර සාමාන්‍ය පෙළ හා උසස් පෙළ විභා­ග­ව­ලට ඉදි­රි­පත් වූවන් හා ඒ විභා­ග­ව­ලින් සමත් වූවන් මෙම රැකියා කාර්යාං­ශයේ ලියා­ප­දිංචි වූ පසු ඔහුට හෝ ඇයට කාඩ්ප­තක් හිමි විය. එම ලියා­ප­දිං­චිය අනුව පුර­ප්පාඩු ඇති වූ විට රැකියා ලබා දෙන ලදී. රැකියා නොල­බන පිරිස සෑම වර්ෂ­යක ම තමන්ට රැකියා නොලැ­බුණු බව රැකියා කාර්යා­ල­යට දැනුම් දුන් පසු තමන්ට හිමි කාඩ් පතේ මුද්‍රා­වක් සට­හන් කරනු ලැබිණි. ඒ අනුව වර්ෂ­යෙන් වර්ෂ­යට කාඩ් පතේ සට­හ­න්වන මුද්‍රා ප්‍රමා­ණය රැකි­යා­වක් ලබා ලබා ගැනී­මට සුදුසු කමක් විය. එහෙත් උපා­ධි­ධා­රීන්ට රැකියා දීමේ නිසි ප්‍රති­ප­ත්ති­යක් නොවීම උපා­ධි­ධා­රීන්ට කරනු ලබන අසා­ධා­ර­ණ­යකි. එය රටක් අස­මත් වූ අව­ස්ථා­වකි.

1976 සමගි පෙර­මුණු රජය උපා­ධි­ධා­රීන්ට රැකියා යම් ප්‍රමා­ණ­යක් ලබා දීමට කට­යුතු කළේය. පසුව 1977 දී එවක ජනා­ධි­ප­තිව සිටි ජේ. ආර්. ජය­ව­ර්ධන ගේ උප­දෙස් අනුව සැල­සුම් ක්‍රියා­ත්මක කිරීමේ අමා­ත්‍යාං­ශයේ කොට­සක් ලෙස රැකියා බැංකු­වක් පිහි­ටු­වනු ලැබු­වද ඉන් මන්ත්‍රී­ව­රුන්ගේ නිර්දේශ මත පම­ණක් රැකියා ලබා දුන්නේය. විධා­යක නොවන තන­තු­රු­ව­ලට පත් කිරීම ද මෙම රැකියා බැංකු­වෙන් සිදු විය. එතැන් සිට 1983 දක්වා උපා­ධි­ධා­රීන්ට රැකියා ලබා­දී­මට පැහැ­දිලි වැඩ­පි­ළි­වෙ­ළක් ක්‍රියා­ත්මක වී නොති­බුණි. පසුව මහා­චාර්ය ජී. එල්. පීරිස්ගේ ප්‍රධා­න­ත්ව­යෙන් තරුණ අස­හන කොමි­සන් සභාව පිහි­ටුවා මේ පිළි­බ­ඳව නිර්දේශ ඉදි­රි­පත් කළ අතර, රැකියා ලබා­ගැ­නීම සඳහා කම්කරු අමා­ත්‍යං­ශයේ ලියා­ප­දිංචි වීම ක්‍රියා­ත්මක කෙරිණි. ඒ අනුව යමින් 1999 දී එක­වර රැකියා 10,000ක් උපා­ධි­ධා­රීන්ට ලබා දීමට කට­යුතු කළේය. අන­තු­රුව 2002 දී තරුණ තරු­ණි­යන්ට බ්‍රෙෂ්ලට් දාන චුයි­න්ගම් කන යුග­යක් උදා කරන බවට වහසි බස් දොඩ­මින් බල­යට පත් වූ එක්සත් ජාතික පෙර­මුණ ආණ්ඩුව එකදු පත්වී­මක් හෝ ලබා නොදී උපා­ධි­ධා­රීන් නොස­ලකා හැරි­යේය. ඉන් නොනැ­ව­තුණු එම රජය 2002 වසරේ මැයි 23 වැනිදා නිකුත් කළ ගැසට් නිවේ­ද­න­ය­කින් රජයේ රැකියා ලබා­දීම නතර කිරී­මට කට­යුතු කළේය. වරි­න්වර ‘තරුණ අරුණ’, ‘රැකියා පියස‘, ‘සර­සවි සවිය‘ ආදී මාතෘකා දේශ­පා­ලන අව­ශ්‍යතා මත කර­ළි­යට පැමි­ණි­යද උපා­ධි­ධා­රීන් තුළ ඇති කළේ ඉටු නොවන බලා­පො­රොත්තු ගොන්නක් පමණි. උපා­ධි­ධා­රීන් මහ මඟ රස්ති­යාදු විය.

පසුව 2005 ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යෙන් බල­යට පැමිණි මහින්ද රාජ­පක්ෂ ආණ්ඩුව උපා­ධි­ධා­රීන් 42,000 කට එක­වර නව රැකියා අවස්ථා හිමි කර දුන්නේය. ඒ එදා මෙදා­තුර කිසි­යම් ආණ්ඩු­වක් විසින් උපා­ධි­ධා­රීන්ට ලබා­දුන් වැඩිම රැකියා අවස්ථා ප්‍රමා­ණය හිමි කර දෙමිනි.

පසුව 2011 වර්ෂයේ උපා­ධි­ධාරී අභ්‍යා­ස­ලා­භීන් ලෙස පරි­පා­ලන දිස්ත්‍රික්ක 25ම ආව­ර­ණය වන පරිදි 53,000 පිරි­සක් රාජ්‍ය සේව­යට බඳවා ගනු ලැබිණි. ඉන් වැඩි පිරි­සක් කුරු­ණෑ­ගල දිස්ත්‍රි­ක්කය නියෝ­ජ­නය කරන උපා­ධි­ධා­රීන් විය. එය සංඛ්‍යා­ත්මක වශ­යෙන් 6,778කි. මීට අම­ත­රව ගාල්ල දිස්ත්‍රි­ක්ක­යෙන් 4,169ක් ද, මාතර දිස්ත්‍රි­ක්ක­යෙන් 4,083 ක්ද යාප­නය දිස්ත්‍රි­ක්ක­යෙන් 1,778 ආදි වශ­යෙන් බඳවා ගනු ලැබීය. එක­වර පනස් දහස ඉක්ම වූ උපා­ධි­ධා­රීන් පිරි­ස­කට රජයේ රැකියා ලබා­දීම තමන්ට විශාල අභි­යෝ­ග­යක් වූ බවත්, එය ජනා­ධි­පති මහින්ද රාජ­ප­ක්ෂ­යන්ගේ පූර්ණ ආශි­ර්වා­දය නිසා ජය ගැනී­මට හැකි වූ බව එවක විෂ­ය­භාර අමා­ත්‍ය­ව­රයා ලෙස සිටි ඩබ්ලිව්. ඩී. ජේ සෙන­වි­රත්න කියා සිටි­යේය.

ඒ උපා­ධි­ධා­රීන් වෙනු­වෙන් ආණ්ඩු කට­යුතු කළ ආකා­ර­යයි. දැන් සෞභා­ග්‍යයේ යුගය ඇරැඹී ඇත. ඒ අනුව 2020 පෙබ­ර­වාරි - මාර්තු මාස­වල රැකියා සඳහා සුදු­සු­කම් ලබා සිටි උපා­ධි­ධා­රීන්ට රැකියා ලබා දීම වෙනු­වෙන් පසු­ගි­යදා කට­යුතු කෙරිණි. එහෙත් එය උපා­ධි­ධා­රීන්ට ගැට­ලු­වක් විය. මැති­ව­ර­ණ­යට පෙර නිකුත් කළ ලේඛ­නයේ ඇතැම් නම් ලේඛ­න­යෙන් ඉවත් කර ඇතැයි චෝද­නා­වක් නැඟිණි. අප මේ පිළි­බ­ඳව රාජ්‍ය සේවා, පළාත් සභා සහ පළාත් පාලන අමා­ත්‍යාං­ශයේ ලේකම් ජේ. ජේ. රත්න­සි­රි­ගෙන් විමසූ විට ඔහු පවසා සිටියේ “ඇතැ­මුන් විශ්ව­වි­ද්‍යාල කොමි­සන් සභාව විසින් අනුමත නොකළ විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­ව­ලින් උපාධි ලබා තිබී­මත්, ඉල්ලුම් කළ දින­යට පසුව උපා­ධිය ලබා­ති­බී­මත්, වයස අවු­රුදු 45 පසු කර තිබී­මත්, සේවක අර්ථ­සා­ධක අර­මු­දලේ සක්‍රිය ලෙසින් තිබී­මත් (රැකි­යා­වක් කරන බව තහ­වුරු වීම) වැනි කරුණු අනුව පෙර ලේඛ­නයේ පත්වීම් ලබා දුන් ඇතැ­මුන් ඉවත් කර තිබූ බවය. කිසි­යම් අය­කුට අසා­ධා­ර­ණ­යක් සිදු වී ඇත්නම් ඒ පිළි­බ­ඳව දැනුම් දෙන ලෙස පැවසූ බවත්, ඔහු කීවේය. එහෙත් අග­ති­යට පත් වූවා යැයි කියන උපා­ධි­ධා­රීන් වැඩි පිරි­සක් සිදු කෙළේ උද්ඝෝ­ෂ­ණයේ නිරත වීමය. එහෙත් පසු­ගිය 19 වැනිදා උද්ඝෝ­ෂ­ණයේ නිර­තව සිටි පිරිස සිටි ස්ථාන­යට ගිය ජනා­ධි­පති ගෝඨා­භය රාජ­පක්ෂ මහතා ඔවුන් අම­ත­මින් පැව­සුවේ ‘තවත් උපා­ධි­ධා­රීන් 10,000ක් වෙනු­වෙන් රැකියා අවස්ථා ලබා­දී­මට කැබි­නට් අනු­මැ­තිය ලැබුණු‘ බවයි. ‘අව්වේ වේලෙ­මින් නොසිට නිවෙස් කරා යැන්නැයි‘ ඔවුන්ට දැන්වීය. ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­යෙක් උද්ඝෝ­ෂ­ක­යන් හමු­වට ආ ප්‍රථම අව­ස්ථාව එයයි.

මේ පිළි­බ­ඳව උපා­ධි­ධාරී ජාතික මධ්‍ය­ස්ථා­නයේ කැඳ­වු­ම්කරු චන්දන සූරි­ය­ආ­ර­ච්චි­ගෙන් කළ වීම­සී­මේදී ඔහු පවසා සිටියේ “ මුල සිටම පොරොන්දු ඉටු කරන රජ­යක් ලෙස වත්මන් රජය යම් පුර්වා­ද­ර්ශ­යක් සප­ය­මින් උපා­ධි­ධා­රීන්ට රැකියා ලබා­දී­මට කට­යුතු කිරීම අගය කරන බවයි.

උපාධිධාරීහු 51,135ක් පත් වීම් සඳහා සුදුසුකම් සපුරා තිබුණ අතර ඉන් 50,000ක් දෙනා රැකියා නියුක්ත කිරීමට මූලිකවටයේදී රජය පියවර ගෙන තිබුණි. පසුව ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා කැබිනට් මණ්ඩලය හමුවී සාකච්ඡා කර තවත් 10000ක් ඊට එක්කිරීමට පියවර ගත්තේය. ඒ අනුව ඉතිරි ව සිටි සුදුසුකම් ලාභීන් 1,135 ද ඇතුළත්ව රැකියා විරහිත උපාධිධාරීන් 60,000 ට රැකියා අවස්තා හිමි වේ.

අයේෂා සේනා­නා­යක ප්‍රකාශ කර සිටියේ මෙය රජය විසින් ගත් ප්‍රශස්ත ක්‍රියා­මා­ර්ග­යක් බවයි. තමන් වැනි මේ රටේ නිද­හස් අධ්‍යා­ප­න­යෙන් ඉහ­ළට පැමිණි බොහෝ­දෙ­නාට රට වෙනු­වෙන් තම යුතු කම ඉටු කිරී­මට මෙවැනි අව­ස්ථා­වක් වත්මන් රජය විසින් ලබා­දීම ස්තුති පූර්ව­කව බාර­ගන්නා බවත්, මෙය තමන්ට ලැබුණු වර­ප්‍ර­සා­ද­යක් සේ නොස­ලකා තම යුතු­කම රට වෙනු­වෙන් ඉටු කිරී­මට හැම පෙරට ආයුතු බවත් ඇය කියා සිටි­යාය. එසේම අනෙ­කුත් සිය­ලුම උපා­ධි­ධා­රීන්ට රැකියා අවස්ථා ලබාදී ශක්ති­මක් රාජ්‍ය සේව­යක් ස්ථාපිත කිරී­මට වත්මන් රජය පිය­වර ගනු ඇතැයි ඈ සිය විශ්වා­සය පළ කළාය.

මේ වන­විට සුදු­සු­කම් සපුරා ඇති සියලු උපා­ධි­ධා­රීන් හට ඔවුන් විසින් හදාරා ඇති විෂය මාලාව අනුව අදාළ ක්ෂේත්‍රයේ රැකියා සඳහා යෙද­වී­මට පිය­වර ගන්නා ලෙස ජනා­ධි­ප­ති­තුමා විෂය බාර නිල­ධා­රීන්ට උප­දෙස් දී ඇත. රාජ්‍ය සේවයේ ඇති දුර්ව­ලතා සහ අඩු පාඩු මග හැරෙන ලෙස රැකි­යා­ගත පුහු­ණු­වක් ලබා­දීමේ (on the Job Training) අව­ශ්‍ය­තා­වද මෙහිදී ජනා­ධි­ප­ති­තුමා අව­ධා­ර­ණය කළේය. ඒ අනුව තර­ග­කාරී ආකා­ර­යට පෞද්ග­ලික අංශය සමඟ කට­යුතු කළ හැකි ලෙස පෞද්ග­ලික අංශයේ පුහු­ණුව සඳහා ද මේ අය යොමු කිරී­මට නිය­මි­තය. මීට අම­ත­රව නාය­ක­ත්වය, ඉලක්ක සපුරා ගැනීම, විශ්වාසී හැඟීම යන කරු­ණු­වල ප්‍රමු­ඛ­තාව ලබා­දෙ­මින් අදාළ පුහු­ණුව වස­රක කාල­ය­කට යටත් කෙරේ.

නව රාජ්‍ය අමා­ත්‍යාං­ශ­වල ඉලක්ක සපුරා ගැනී­ම­ටද උපා­ධි­ධාරී රැකි­යා­ලා­භින් යොමු කිරීමේ වැද­ග­ත්කම ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා අව­ධා­ර­ණය කර තිබේ. මහ මැති­ව­ර­ණය වෙනු­වෙන් දිස්ත්‍රීක්ක රැසක තමා කළ චාරි­කා­ව­ලදී බොහෝ දෙනා පාස­ල්වල ගුරු හිඟය පිළි­බ­දව තමා දැනු­වත් කළ බවත්, නව පත්වී­ම්ලා­භී­න්ගෙන් පිරි­සක් ඒ සදහා පත්කි­රී­මට කට­යුතු කරන ලෙසත් අදාළ බල­ධා­රීන්ට උප­දෙස් දීමට ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා කට­යුතු කර තිබේ. ඒ අනුව තෝරා­ගනු ලබන පිරිස අධ්‍යා­පන අමා­ත්‍යං­ශය (ග්‍රාමීය හා වතු පාසල්) වාරි­මාර්ග දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව, ගොවි­ජන සේවා දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව, වන­ජීවි දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව, දේශීය ආයූ­ර්වේද දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව, සෞඛ්‍ය අමා­ත්‍යාං­ශය (ග්‍රාමීය රෝහල් / කුඩා බෙහෙත් ශාලා), මිනු­ම්දෝරු දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව, කෘෂි­කර්ම දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව, සුළු අප­න­යන භෝග දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව, තක්සේරු දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව, ආග­මන විග­මන දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව ආදී ක්‍ෂේත්‍රවල සේවා­වන්හි නියුක්ත කිරී­මට නිය­මි­තය.

සාමා­න්‍ය­යෙන් රටේ රාජ්‍ය සේව­ක­යන්ගේ සංඛ්‍යාව ලක්ෂ 13 ½ ඉක්ම­වයි. විශ්‍රා­මි­කයන්ගේ සංඛ්‍යාව ලක්ෂ පහ­මා­ර­කට වැඩිය. කෙසේ නමුත් දළ වශ­යෙන් ලක්ෂ 20ක් පමණ රජයේ වැටුප් සහ දීමනා ලබන්නෝ වෙති . රටේ ජන­ග­හ­නය මිලි­යන 21 කි ඒ අනුව ජන­ග­හ­න­යෙන් දහ­යෙන් එකක් දළ වශ­යෙන් රාජ්‍ය සේවය ප්‍රති­ලාභ ලබන බවද පෙනී යයි.මේ වන විට රජයේ සේවක වැටුප් සහ වේතන, විශ්‍රා­මික දීමනා සඳහා රජ­යට රුපි­යල් බිලි­යන 1000 කට ආසන්න මුද­ලක් වැය කිරී­මට සිදු­වන අතර එය වසර 2020 දී රුපි­යල් බිලි­යන 1115 ත් 1120 ත් අතර අති­වි­ශාල ප්‍රමා­ණ­ය­කට ඉහළ යන බව ගණන් බලා තිබේ. මෙලෙස රජයේ ආදා­ය­මෙන් අති­වි­ශාල මුද­ලක් වැය කර­මින් රාජ්‍ය සේවය පව­ත්වා­ගෙන යන අතර, ඉන් ජන­තා­ව­ටත් තම සේවා තෘප්ති­මත්ව ලබා­දී­මට රජයේ සේව­ක­යන්ගේ වග­කීම වේ.

වැටුප් වැඩි වීමට සාපේ­ක්ෂව ලක්ෂ 14කට ආසන්න සමස්ත රාජ්‍ය අංශයේ සේව­ක­යන්ගේ අති­කාල දීමනා ද වැඩි වේ. තවද මේ නව වැඩි වීම් සියල්ල මූලික වැටු­පට එකතු කරන බැවින් වැටු­පට සමාන මුදලේ එක­තු­වක් ලෙස ආපදා ණය හා දේපළ ණය ලබා­ගැ­නී­මේදී ද දැනට ලබා­ගන්නා ප්‍රමා­ණ­යට වඩා වැඩි ප්‍රමා­ණ­යක් ණය වශ­යෙන් ලබා­ගැ­නී­මට රාජ්‍ය සේව­ක­යන්ට වර­ප්‍ර­සාද හිමි වේ.

2015 වස­රේදී රුපි­යල් බිලි­යන 562ක්ව පැවැති රාජ්‍ය සේවයේ වැටුප් ගෙවීම් මේ වන විට රුපි­යල් බිලි­යන 750 දක්වා වැඩිවී ඇත. විශ්‍රාම වැටුප් විය­දම 2015 වස­රේදී රුපි­යල් බිලි­යන 157ක්ව පැවැති අතර මේ වන විට එය රුපි­යල් බිලි­යන 225ක් දක්වා වැඩි වී ඇත. ‍වැඩි කළ මේ නව වැටුප 2020 ජන­වාරි සහ 2021 ජන­වාරි සිට සමාන ප්‍රමා­ණ­ය­කින් ලබා­දී­මට රජය තීර­ණය කළ­හොත් ඒ සඳහා රු. බිලි­යන 240ක් පමණ අති­රේ­කව වැය වනු ඇත. මෙවැනි අභි­යෝග රැසක් මධ්‍යයේ මෙලෙස රාජ්‍ය සේව­යට රැකියා විර­හිත උපා­ධි­ධා­රීන් 60,000ක් දෙනා බඳවා ගැනීම විශාල අභි­යෝ­ග­යකි.

එහෙත් රජයේ ඉදිරි වැඩ පිළි­වෙළ අනුව සෞභා­ග්‍යවත් දේශ­යක් නිර්මා­ණය කිරී­මේදී මේ උගත් බුද්ධි­මත් පිරි­සගේ දාය­ක­ත්වය අත්‍ය­ව­ශ්‍යය. එනිසා මෙලෙස රැකියා ලබා ගන්නා සියලු දෙනාට භාර දූර වග­කී­මක් පැවරී තිබෙන බව සිත්හි තබා­ගත යුතුය. ඒ වග­කීම උදෑ­සන 8.00ට සේව­යට පැමිණ පස්වරු 4.30ට කාර්යා­ල­යෙන් බැහැර වීමට වඩා එහා ගිය ජනතා වග­කී­මක් බව තේරුම් ගත යුතුය.

 

Comments