නෙළුම් විල | සිළුමිණ

නෙළුම් විල

ජීව­ක­යාණෝ

‘මාව කොළඹ යැව්වා. එහෙදී ආයෙත් ඇටෑක් එකක් ඇවිත් වහාම බයි­පාස් එකක් කෙරුවා. දැන් මට හොඳයි. එදා ඒ ඩොක්ටර් මාව

දැඩි­ස­ත්කා­රෙට මාරු කරපු වෙලේ ‘මේ යකා නැති ලෙඩක් දැම්මා’ කියලා මං හරි තරහින් හිටියෙ. එහෙම කරපු එක ගැන මට දැන් ලැජ්ජයි. ඇත්ත­ටම එයා තමයි මගේ ජීවිතේ බේර­ගන්ඩ මුල් වුණේ. පස්සෙ දව­සක මං එයාව හොයා­ගෙන ගිහින් අත් දෙක අල්ලලා ඉඹගත්තා...’

අන්න අර කෙනා දිහෑ හොඳට බලන්ඩ!’ නග­රයේ දී මිතු­රෙක් මගේ අව­ධා­නය එක්තරා පුද්ග­ල­යෙකු වෙත යොමු කළේ ය.

මගේ නෙත ගැටුණේ එත­රම් පෙනු­මක් නැති කෙට්ටු මිනි­සෙකි. අත්දිග කමි­සක් හා ටයි පටි­යක් පැලඳ සිටි හේ රියට නැඟී නොපෙනී ගියේ ය.

‘එයා ඩොක්ටර් කෙනෙක්’ කී මා මිතුරා අතීත කතා­වක් සිහි­පත් කළේ ය.

ඒ මෙසේ ය.

වසර ගණ­නා­ව­කට පෙර මිතුරා රෝහ­ල්ග­තව ප්‍රති­කාර ලබ­මින් සිටි‍ ­මො­හො­තක මේ වෛද්‍ය­ව­රයා වාට්ටු­වට පැමි­ණියේ ය. ඊට කලින් කවු­රුත් ඔහු දැක නොති­බුණු බැවින් ඒ මොහොතේ ඔහු වෛද්‍ය­ව­ර­යකු ද කියා­වත් රෝගීහු නොදැන සිටි­යහ. වෛද්‍ය­ව­රයා හෘදය රෝගීන් ගේ ඇඳ පා පතෙහි වූ කව­ර­ව­ලින් ලේඛන ඇද පිරි­ක්ස­න්නට වූයේ ය.

‘කෝ මේ ලෙඩා?’ වෛද්‍ය­ව­රයා හිස් ඇඳක් පෙන්වා සෙසු රෝගීන් ගෙන් ප්‍රශ්න කළේ ය. ටික වේලා­වක දී අදාළ රෝගියා සොයා ගැනී­මට හැකි විය.

‘ඔයාගේ ඊ සී ජී එකේ ප්‍රශ්න­යක් තිය­නවා. ඒ හින්දා ඔයාව වහාම දැඩි සත්කාර ඒක­ක­යට යවන්ඩ වෙනවා’ වෛද්‍ය­ව­රයා තරයේ කියා සිටියේ ය.

‘ඩොක්ටර් මගෙ අනෙක් ඊ සී ජී පටි හොඳ­යිනෙ’ තරුණ ලෙඩා හරස් විය.

‘ඒ වුණාට ඉස්සෙල්ල ගත්තු එක හොඳ නෑනෙ. ඒක ප්‍රශ්න­යක්’

ලෙඩා වහා මාරු කැරිණ. වෛද්‍ය­ව­රයා ඉන් පසු දැක ගත නොහැකි විය.

මගේ මිතුරා සනීප වී ගෙදර ගියේ ය.

මාස හය­කට පමණ පසු දිනක් හදි­සියේ ඔහුට අර තරුණ රෝගියා නග­රයේ දී මුණ ගැසිණ.

‘මත­කද?’

‘මත­කයි’

‘එදා අර ඩොක්ටර් මගෙ ඊ සී ජී එක හොඳ නෑ කියලා දැඩි සත්කා­රෙට දැම්මා මතක ද?’

‘මත­කයි’

‘ඉන් පස්සෙ මාව කොළඹ යැව්වා. එහෙ දී ආයෙත් ඇටෑක් එකක් ඇවිත් වහාම බයි­පාස් එකක් කෙරුවා. දැන් මට හොඳයි. එදා ඒ ඩොක්ටර් මාව දැඩි­ස­ත්කා­රෙට මාරු කරපු වෙලේ ‘මේ යකා නැති ලෙඩක් දැම්මා’ කියලා මං හරි තර­හින් හිටියෙ. එහෙම කරපු එක ගැන මට දැන් ලැජ්ජයි. ඇත්ත­ටම එයා තමයි මගේ ජීවිතේ බේර­ගන්ඩ මුල් වුණේ. පස්සෙ දව­සක මං එයාව හොයා­ගෙන ගිහින් අත් දෙක අල්ලලා ඉඹ ගත්තා’

මේ කතාව ඇසූ මම මොහො­ත­කට පෙර මා ඉදි­රියේ පෙනී නොපෙනී ගිය අර මිනිස් රුව මවා­ගැ­නී­මට වෙර ගතිමි.

රූපය ලස්සන දෙවි­ව­රුන් සිටින්නේ දේවා­ල­ව­ලය. අප අතර සිටින සැබෑ දෙවි­ව­රුන් ගේ හැඩ රුව ලස්සන නැත.

අන­න්‍ය­තාව සඟවා සිටී­මට කැමති සිළු­මිණ පාඨ­ක­යකු විසින් යොමු කරන ලද ලිපි­යක් ඇසුරෙනි.


දොරට වැඩුම

අග­නු­ව­රින් බොහෝ ඈත නග­ර­යක වෙසෙන ලේඛි­කා­වක් වෙමි. මගේ අලුත් ම නව­ක­තාව ප්‍රකට ප්‍රකා­ශන සමා­ග­මක් මඟින් එළි­දැ­ක්විණි. එය දොරට වැඩීමේ උත්ස­වය මා උපන් නග­රයේ දී ම පැවැ­ත්වී­මට කට­යුතු සූදා­නම් කළ මම, අදාළ දිනය මගේ උත්ස­ව­යට සහ­භාගි වීම සඳහා වෙන් කර­ගන්නා හැටි­යට මා පුතුට දැනුම් දුනිමි. මා කල් තියා එසේ කළේ ඔහු කාර්ය­බ­හුල අයෙකු බැවිනි.

අදාළ ආරා­ධනා පත්‍රය මුද්‍ර­ණය කැරුණු වහා ම මම ඔහු සොයා ඔහුගේ නි‍ෙව­සට ගොස් උත්ස­ව­යට පැමි­ණෙන ලෙස ආරා­ධනා කර ඒ සඳහා ඔහුගේ දරු­වාගේ පැමි­ණීම ද අත්‍ය­වශ්‍ය බව කීවෙමි.

‘මං එයාට කියලා තියෙන්නෙ මොන ප්‍රශ්න තිබු­ණත් ක්ලාස් කට් කර­ගන්ඩ එපා කියලා’ පුතු කීවේ ය.

මම පුදුම වී ඔහු දෙස බලා සිටි­යෙමි.

‘අම්මගේ පොතක් හින්දා එයාගේ ටාගට් එක මිස් කර­ගන්ඩ කියලා ද කියන්නෙ? ඇයි අම්මා අවු­රුදු පතා පොත් ලිය ලියා මිනි­ස්සුන්ට ආරා­ධනා කර කර කර­දර කරන්නෙ? දැන් හාල් කිලෝව කීය ද? පොල් ගෙඩිය කීය ද? ඔය පොත් අර­ගෙන මිනි­ස්සුන්ට කන්ඩ ද?‘

මා හද දෙකඩ විය.

‘හාල් කිලෝ එකක් පොල් ගෙඩි­යක් ගන්ඩ බැරි මිනි­ස්සුන්ට ආරා­ධනා කර­න­වයැ?’ මගේ හඬ නැඟුණේ බිඳෙ­මිනි.

‘අම්මා ඔය මිනිස්සු උත්ස­වේට ගෙන්න­ගෙන කන්ඩ දීලා බැණුං අහ­ගෙන ඉඳලා ලබන වින්දනේ මොකක් ද?’

‘කවුද බැන්නෙ?’

‘කවුද හොඳක් කිව්වේ?’

ලැබෙන විවේ­චන බැණුම් යැයි ඔහු සිතුවා වැන්න.

‘අම්මා පොත්වල මොනවා ද ඔය ලියන විකාර? යාළු­වෙ­කු­ට­වත් දෙන්ඩ පුළු­වන් ද?‘

එව­දන් මට දැනුණේ පිහි පහර සේ ය.

මම ශෝක­යෙන් පිට වී ආවෙමි. එහෙත් ඔහු උත්ස­ව­යට එනු ඇතැයි මම සිතු­වෙමි. ඒ ඔහු මගේ පුතු බැවිනි.

එහෙත් ඔහු නාවේ ය.

උත්ස­වය අව­සා­නයේ මගේ ස්තුති කතාව පැවැ­ත්වීමේ වාරය එළ­ඹියේ ය.

මම සභාව අමතා මෙසේ කීවෙමි.

‘ඔබ හැම දෙනා ම ඔබේ වටිනා ධන­යත් කාල­යත් ශ්‍රම­යත් කැප කර මෙහි පැමි­ණීම ගැන කොහොම ස්තුති කරන්න ද කියලා මම දන්නේ නෑ. මොකද මගෙ පුතා ඇවිල්ලා නෑ.’

සිළු­මිණ පාඨක ලේඛි­කා­වක විසින් යොමු කරන ලද ලිපි­යක් අසු­රෙනි. 

ඇගේ අන­න්‍ය­තාව සඟ­වන ලද්දේ අප විසිනි.

නෙළුම්විල
සිළුමිණ,
ලේක්හවුස්,
කොළඹ 10.

Comments