ප්‍රේම­ණීය වන්ද­න­යක ඛේද­නීය මර­ණය | සිළුමිණ

ප්‍රේම­ණීය වන්ද­න­යක ඛේද­නීය මර­ණය

මොවුන්ගේ ප්‍රේමය කෙත­රම් වන්ද­නීය වුණත් වන්දන්ගේ ජිවිත කථාවේ එයට හිමි වන්නේ තාව­කා­ලික පිළි­ගැ­නී­මකි. පිරිමි වන්දාගේ පළමු ප්‍රේම­ණීය රංගනය උගේ අව­සන් ප්‍රේම­ණීය අත්දැ­කීම බව නොදැ­නී­මත් අවා­ස­නා­වක්.

හාත්ප­සින් ඇඳිරි වැටී­ගෙන එන්නේ රැහැයි හඬ ද පරි­ස­ර­යට එක් කර­මින්. ඒත් මේ දුර්ලභ සිද්ධිය අඳුර විසින් ඩැහැ ගැනී­මට ඉඩ නොතැ­බිය යුතු­මයි. වන­ගත බිමේ ගත කළ දින කිහි­පය අප නොදත් එසේ නමුත් අපට අලුත් අත්දැ­කීම් එක් කරන සිදු­වී­ම්ව­ලින් පිරී ඉතිරී ගොසින්. වන­පි­ය­සක මිනි­සුන්ගේ දැනුම් සීමා­වට එහා ගිය සහ ඇසට හසු නොවූ කොතෙ­කුත් නම් සිදු වීම් සිදු වනවා ඇත්ද? ඊට සාක්ෂි දරන්නේ මේ නිහඬ වන­පෙ­තම පම­ණයි.

මා අභි­මුව මේ රඟ­දෙන වන්දන් යුවළ මේ මොහොතේ සිටින්නේ ප්‍රේමය නමැති දැඩි හුයෙන් ඔවු­නො­වුන් වෙළී­ගෙ­නයි. තමන්ම මිස වෙනත් කිසි­වක් ගැන කිසිම තැකී­මක් නොමැ­තිව උන්ගේ සිත් තම කාර්ය කෙරෙහි කෙත­රම් බැඳී ඇත්දැයි කිව­හොත් අවට සිදු වන කිසි­වක් හෝ ඔවුන්ගේ දර්ශන මාන­යට හසු වන්නේ නැති හැඩයි. මේ සතුන්ට වන්දායි කියන නම දීම කෙත­රම් සාධා­ර­ණද? මේ මොහො­තේත් ඒ කියන්නේ ආල­යෙන් මුස­පත්ව සිටි­ය­දීත් උන් ඒ වැඳුම් මුද්‍රා­වෙන් මිදෙන්නේ නැති හැටි. මේ සතුන් හැම වෙලා­වෙම ඉන්නේ වැඳ ගත්තු ගම­න්මයි. පෙම්ව­ති­යට ආලය පාන්නෙත් වැඳ ගෙන­මයි. පෙම්ව­තාගේ ආලය පෙම්ව­තිය බාර ගන්නේත් වැඳ­ගෙ­න­මයි.

“ඒ කියන්නේ ප්‍රේමය වන්ද­නී­යයි කිය­ලද? ” මට එහෙ­මත් හිතුණා.

මොවුන්ගේ ප්‍රේමය කෙත­රම් වන්ද­නීය වුණත් වන්දන්ගේ ජිවිත කථාවේ එයට හිමි වන්නේ තාව­කා­ලික වූ පිළි­ගැ­නී­මක්. එනම් පිරිමි වන්දන් මේ ප්‍රේම­ණීය වූ අත්දැ­කීම ලබන්නේ මුළු ජීවිත කාල­යේදී එක් වරක් පම­ණක් වීමයි. පිරිමි වන්දන් ප්‍රේම­යෙන් මුස­පත් වීම­ටත් පළමු ජිවි­ත­යෙන්ද සමු­ගන්නේ කෙත­රම් අවා­ස­නා­ව­ක­ටද? තමන් මේ මුහුණ දී සිටින්නේ මාරා­න්තික අව­ස්ථා­ව­කට බව පිරිමි වන්ද­නුත් නොදැ­නයි. පිරිමි වන්දන් ගැහැනු සතුන්ගේ ගොදුරු බවට පත් වන්නේ සත්ව ලොවේ තවත් කුරිරු අත්දැ­කී­ම­කට මුහුණ දෙමි­නුයි. සත්ව ලොවේ කුරිරු පෙම්ව­ති­යන් යන විරු­දා­ව­ලිය ගැහැනු වන්දන් වෙත අත්කර දෙමින් මේ ක්‍රියා­ව­ලි­යේදී සිදු­වන දේ දුටු නෙත­කින් සිතේ ජනිත වන්නේ ඇඟ කිලි පොළා යන හැඟී­මක්.

“අනේ හපොයි .....” මිනිස් මුව­කින් නොකිය වුණොත් තමයි පුදුමේ.

අහලා තියෙ­න­වද වන්දන් සහ­වා­සයේ යෙදී අව­සා­නයේ ගැහැනු වන්දා පිරිමි වන්දාගේ හිස කා දමන කථාව. මෙය බොහෝ දෙනකු හිත­ළු­ව­කැයි සිත­මින් බැහැර කරන අවස්ථා බොහෝය. ඔබ ජීවත් වෙන වට­පි­ටා­වේත් මේ කියන සත්ව විශේ­ෂය වේනම් මේ ලිපිය දුටු පසුව හෝ ඒ ගැන අව­ධා­නය යොමු කරන්නේ නම් එහි ඇති සත්‍ය අස­ත්‍ය­තාව ඔබ­ටම වැට­හෙනු ඇති. ඇත්ත­ටම මේ වන්දන්ගේ කතාවේ මේ සිද්ධිය දකි­න­තු­රුත් මා සිතේ තිබුණේ ඒ ගැන දෙගි­ඩි­යා­වක්.

වන්දන් නමින් හඳු­න්වන සතුන් එක එක පාටින් හමු වෙනවා. ගොඩාක්ම පඬු පාටින්, අළු පාටින් සහ පලා පැහැ­යෙන්. නමට සරි­ලන පිහි­ටී­ම­කින් යුතු ආකා­රයේ ඉදිරි ගාත්‍රා යුග­ලයේ සැකැස්ම හින්දා තමයි තමයි මේ අයගේ නමත් හැදිලා ව්‍යව­හා­ර­යට එන්නේ. හැම වෙලා­වෙම වැඳ ගත්තු ගම­න්මයි. පෙම්ව­ති­යට ආලය පාන්නෙත් වැඳ­ගෙ­න­මයි. පෙම්ව­තාගේ ආලය පෙම්ව­තිය බාර ගන්නේත් වැඳ­ගෙ­න­මයි. වන්දන් යුවළ ඒක­ම­තික තීර­ණ­ය­කට එන­තුරු සිදු­වන ප්‍රේමා­ලිං­ගන රැඟු­මත් අපූ­රුයි. ගැහැනු වන්දා ඉදි­රියේ පිරිමි වන්දා නැටීම සහ ඇයගේ පසු­ප­සින් පැමිණ පිටු­පස ගාත් නමා වන්ද­නී­යව ඇයගේ සිරු­රට තෙර­පෙ­මින් නැටීම යළිත් බැස විත් නැටීම යනාදී ක්‍රියා­ව­ලිය දෙස බලා සිටී­මේදී හැඟෙන්නේ ඔවුන් සිය­ල්ල­ටම පෙර ඒක­ම­තික තීර­ණ­ය­කට පැමි­ණිය යුතු බවයි. මෙහිදී සිදු­වන්නේ පළ­මුව මොවුන් දෙදෙනා හොඳින් හඳුනා ගැනී­මයි. විශ්ව­ස­නී­ය­ත්වය ගොඩ නැඟීම සාර්ථ­කව සිදු වුවො­තින් පම­ණයි දෙදෙනා අතර ලිංගික ක්‍රියා­ව­ලි­යක් සිදු වන්නේ. ඔය අතර තවත් වන්දකු මේ දෙදෙනා අත­රට එක් වරම කොහේදෝ සිට ආවත් උගේ මැදි­හත් වීම දෙදෙ­නාම අනු­මත නොක­රන බව තේරුම් ගත් ආග­න්තුක වන්දා පැමිණි පාරෙන්ම යන්න ගියා. ඒ කියන්නේ මේ දෙදෙනා අතර විශ්වා­සය ක්‍රමා­නු­කූ­ලව ගොඩ නැගෙ­මින් පව­තින බවයි.

පිරිමි වන්දාගේ නර්ත­න­යෙන් සිත පිනා ගිය ගැහැනු වන්දාගේ හැසි­රී­මෙන් පේන්නේ ගැහැනු සිත දිනා­ගත් බවක්. එහෙත් මේ රාගයේ කෙළ­වර අත්වන්නේ දුක­මැයි. මේ අනඟ රැඟුමේ අව­සා­නයේ පිරිමි සතාට අත්වන ඉර­ණම දනී නම් ඌ කිසි දිනෙක යළිත් මේ ගිනි දැල්ලට නම් ළං නොවනු ඇති. නමුත් ඒ වෙද්දී ඌ ප්‍රමාද වැඩියි. මර­ණය සියලු වේද­නා­වන් ගිල ගෙන හමා­රයි. රාග­යෙන් මත්වීමේ ප්‍රති­වි­පා­කය දුකින් කෙළ­වර වීමක්ය යන්න මිනි­සුන් වන අප මන­සින් බල­න්නේ­නම් උගත යුතු බොහෝ දෑ එහි ඇත.

මේ පිරිමි වන්දාගේ පළමු ප්‍රේම­ණීය අත්දැ­කී­මයි. එය උගේ අව­සන් ප්‍රේම­ණීය අත්දැ­කීම බව නොදැ­නී­මත් අවා­ස­නා­වක්. දෙදෙනා අතර විශ්වා­සය තහ­වුරු වීමෙන් පසු තමන්ගේ එක් වීමට සුදුසු සහ ආරක්ෂා සහිත තැනක් ගැන විප­රමේ තමයි දැන් ඔවුන් නිර­තව ඉන්නේ. ඒ බව මට තේරුම් ගියේ දෙදෙනා රැඳී සිටි මයිල ගසේ අතු අතර සහ කඳේ ඔබ මොබ කළ සක්ම­නෙ­නුයි. අන්තමේ දෙදෙනා මයිල ගසට ආස­න්නයේ තිබූ අපගේ කූඩා­රමේ සුදු පාට කණු­වක් තෝරා ගෙන ඒ කරා ඇදී ආවේ මේ දුර්ලභ වු දැකුම හොඳින් බලා ගන්නැයි අප වෙත ඉඟි පාමින් වගෙයි.

වන්දන්ගේ රාගය කෙත­රම් උච්ඡ­ත්ව­යට පැමි­ණි­යේද යත් පිරිමි වන්දාගේ බර දරා ගෙන සිටි ගැහැනු වන්දා වරක්, දෙව­රක් නොව සිය වරක් පමණ තම ස්වාමියා දෙස බැලුම් හෙළුවා. මුලදී වගේ නෙවෙයි. දැන්, දැන් බැලුම් ලන වාර ගණන වැඩියි. එක් වරම ඇගේ කොකු දෙකක් හා සමැ වු මුඛ පිහි­ටු­මට පිරිමි වන්දාගේ හිස තදින් ග්‍රහ­ණය කර ගත්තා. එසේ වුවත් පිරි­මි­යාට වේද­නා­වක් නැති හැඩයි. ඔහු සිටින්නේ වේද­නා­වක් දැනෙන මාන­යක නෙමෙයි. සියලු දුක් දෝම­න­ස්ස­යන් පහව ගිය සොඳුරු චිත්තා­ව­ලි­ය­කයි.

රාග සිත සියලු දුක් දොම්නස් යට කර ගෙන අහ­ව­රයි. උගේ සිරුරේ කොටස් ගැහැනු සතාගේ ගොදුරු බවට පත් වෙන්නේ ඌත් නොදැ­නු­ව­ත්මයි. පළ­මුව එක් කොට­සක්, ටික වේලා­ව­කින් තවත් කොට­සක්, ඔය ආදි වශ­යෙන් විටෙන් විට කොටස් කඩා ගැනීම නිසා අව­සා­නයේ ඉතිරි වූයේ පිරිමි වන්දාගේ හිස නැති කව­න්ධය විත­රයි. ඒත් ආද­රයේ තරම. රාගි සිති­වි­ල්ලෙන්ම මිය ගිය පිරිමි වන්දා තව­මත් ඉන්නේ ගැහැනු වන්දා ගේ බඳ තමන්ගේ මැද ගාත්‍රා යුව­ළින් දැඩිව අල්ලා ගත් වන­මයි.

ගැහැනු වන්දාට වගේ වග­ක්වත් නෑ. පිරිමි වන්දාගේ පළමු සහ අව­සන් ආලිං­ගන අත්දැ­කීම මෙය වුවත් අත්දැ­කී­ම්ව­ලින් පරි­පූර්ණ මැයගේ පළමු ආලිං­ගන අත්දැ­කීම මෙය නොවෙයි.

පිරිමි වන්දන් පරි­ණත වත්ම මේ කියන සංසි­ද්ධි­යට මුහුණ දීමට පිරිමි වන්දන්ට සිදු වෙන නිසා තමයි සොබා­ද­හම වැඩි­පුර සංඛ්‍යා­වක් පිරිමි වන්දන් උප­ද්ද­න්නත් ඊට සාපේ­ක්ෂව ගැහැනු වන්දන් අඩු ප්‍රමා­ණ­යක් බිහි කර­න්නත් වග­බලා ගන්නේ.

සත්ව ගහ­නය තුළ සම­තු­ලිත බව රැක ගන්න තමයි සොබා­ද­මහ විසින් මේ විදි­යට කට­යුතු කරන්නේ. ඒ කියන්නේ පර­ම්ප­රාවේ ඉන්න සුර­ක්ෂිත සහ සරු ශක්ති­මත් ජාන තමයි ඉදි­රි­යට ඇවිත් නව පර­ම්ප­රා­වක් ජනිත කරන්නේ. සොබා­දම් නීතිය එයයි. සැවොම එයට ගරු කළ යුත්තේ එනි­සයි.

සඳ­මල් රශ්මී ශ්‍රී බුද්ධික

Comments