
මගේ හිතම මල් යායක්
හැන්දෑවට පාට වලා මතුවෙන විට
කුරුලු කෙවිලි පේලි පේලි පියඹනකොට
සිතුවිලි සැනසිල්ලේ හිඳ
සිහින දකිනවා..
මඳ සුළගේ තුරු පත් සෙලවී
නැලවෙන කොට
බලා හිඳින මගේ හිතත්
දාහෙ නිවී සුවපත් වෙනවා
හිතේ කොනක පුංචි මලක්
පිපී නටනවා..
වචන එකින් එක අහුලා
පුංචි පුතා ගී ගයද්දී
සෙනෙහයේ සුළං කවුළු
හෙමින් ඇරෙනවා..
මල් යායේ මැදට වෙලා
පුතු හිනැහෙනවා
ඒ හිනාවෙ කොනක ඉඳලා
මං සැනසෙනවා..
කමලා ධර්මලතා ජයසූරිය
මුල මතකද
ගලන්න... ගලන්න...
ගඟක් විලස ඔබ
නතර වෙන්න..
සුදු නෙළුමක් යට...
හෙමින් යන්න මහ සයුරට
ඔබට මතකද
එදා ඔබ ජනිත උල්පත
කවීෂ ලක්රුවන්
හන්තාන සිහිනය
සරසවිය සිසාරා
හමා යන මුදු සළඟ
නඟයි මා මතකයට
ඔබෙන් ලද ඒ සිසිල
විටින් විට මා සිඹින
මිහිරි මල්වල සුවඳ
නගයි මා මතකයට
ඔබෙන් විඳි ඒ සුවඳ...
ගලින් ගල හැපි වැටෙන
පෙණ නගන මහවැලිය
ඔබේ ඒ මියුරු හඬ
නගින විට හත්තාන
මිතුරු කැල හා එක්ව
නගයි මා මතකයට
අපේ ඒ ගමන් මඟ...
බැලූ කල මා දසත
පෙනේ ඔබ වත කමල
නමුදු බොඳ විය කෙමෙන්
හන්තාන සිහිනයම
ආර්.ජී .අයි.ඒ.එන්.විජේසිංහ
බලන අම්මාගේ පිළිතුර
ළිප ගිනි මැද කැවිලි තනා පිරෙනා තුරු වේවැල් පැස
බතලේගල කන්ද උඩින් හිරු බැලුවේ නෑ පැල දෙස
ළයේ හතිය ඔසරි පටින් වසා දරාගෙන බර හිස
යායුතු වෙන මඟක් නොමැත කඳු හෙල් පිරී මේ මඟ මිස
බලාපොරොත්තුව සඟවා සුදු මිහිඳුම් සළු තිර වෙත
හැමදාමත් සිටියා මම දුම්රිය වේදිකාව මත
සිහිවන සඳ වියපත් හිමි හා ඔත්පල දියණිය වත
බිංගෙයකින් මතු වී දුම්රිය එයි නැවතුම වෙත
මැදිරියෙන් මැදිරියට කැවිලි රස බෙදමිනා
නාඳුනන ඔබෙන් ලද මිලෙන් සිත සැනසුණා
නිල දරන මහතුනේ බැනුම් හඬ හුරු වුණා
අනෙක් නැවතුම වෙතට ජීවිය ළං වුණා
නගින බසින සෙනඟ අතර දෙපා වාරු නැතිව ගියා
පැතුම් පොදිය සිල්පර කොට පේලිය මත විසිර ගියා
කඩිගමුවේ නැවතුම ළඟ මා පමණක් තනිකරලා
උඩරට මැණිකේ පිටුපා ගියා බදුලු පුරය බලා
මල්කාන්ති වීරසිංහ
(මාර්තු 19 දා මෙහි පළවූ ශ්රීමෙත් මධුසංඛ කවියාගේ බලන අම්මා කවිපෙළට පිළිතුරකි)
මිනිස්සු
වැහි කඳුළක් නැතැයි
මැසිවිලි...
අවු රැල්ලක් නැතැයි
කෙඳිරිලි
ගාමිණී අබේවික්රම
අංජනම
එළිය
නොදුටු
සසල
සිත්වල..
අඳුර
වැටුණ
ඇරුණු
නෙත්වල..
ඇබය
වැදුණු
ඇහෙන
කන්වල..
ඇඳෙන
ගැටෙන
අත්බණුව
අංජනම
නන්දසේන පලිහක්කාර
වැහිලිහිණි
යා යුතුම තැන්වල හඳ අරන්
කාලෙකට පස්සේ නුඹ ඇවිත්
හිල් වහළ අස්සෙන් විළිවසන්
හිස් අහස නෑ අද සිල් අරන්
මලිඳු කාවින්ද කුමාරසිංහ
විඳවමි විඳිමි
පරණ ගහ එහි නොමැති බව හඟිමි
එහෙත් එහි අතීතය රැගෙන විත් කිමිඳෙමි
නිදහසට කාරණා රැළි මතට විසිකරමි
ඉබාගාතේ යන හිතිවිල්ලට ඉතින් ඉඩ දෙමි
පහන් වැට නිවී ගිය පසු අඳුර උහුළමි
ඉන් නැගෙන මූසල පුසුඹ ඉව කරමි
එකම තරුවකුදු අමාවකත රැයෙන් නොසොයමි
පොළොව ගැන ලියූ කවියකින් අහස රිදවමි
සමහර විස සුසුම් පුරුද්දට මෙන් විදවමි
සත්සර වලින් රිදෙන විට වෙණ තතට ගරහමි
ඉස්සර වගේ නම් හීන එක උඩ පටවමි
එච්චර අගේ නැතිකොට හදවතත් විකුණමි
ගයාන් ඉන්දුල කොඩිතුවක්කු
පෙනෙන දසුන
පෙනුණත් සිතිජය ඈතින් ඈතට
එක් වන තැනක් නැති
අහස පොළව යනු හමුවන්නේ නැති
ඔබ මා වැනිය නිති..
සයුර ද අහස ද පෙනුණත්
එක් වී සිටිනා දසුනක්
ගිරිකුළු සිරසින් ඈතින්
ගගණත සිඹිනා දසුනත්..
කෙත් වතු තණ බිම් යායේ
ඇලි තිබේ නුබ සේලේ
පෙනෙන දසුන එය මායා
අහස පොළොව මුසු නොවෙනා..
පෙනෙනා දෙය තුළ සැඟවුණ දේ ඇත
කිසි කෙනෙකුට හසුවන්නේ නැති
නෙත රැවටුම පිරි ලොව තුළ නිබඳව
අපගේ සැප දුක් සැඟව ඇති..
අබ්දුල් කේ සාදීකීන්
සකු බස සක්විති - මා හිමි නැණිසුරු
භාෂාන්තර විශාරද උත්තරීතර මහා නායක දවුල් දෙණ ඤාණිස්සර නායක ස්වාමීන්ද්රයාණන් වහන්සේගේ අපවත් වීම නිමිති කරගෙන විරචිත සංවේග චින්තාවලියකි.
දහමට දැහැමි කර ගත සිත සිහිල් වෙන
යහ මඟ සදා දුන් දිවි මඟ උදුල් වන
මහ නා සමිඳු අපවත් වී දවුල් දෙණ
දහසින් දෙනෙත් තෙත් වෙයි සෝ තැවුල් ගෙන
සුර පුර දිගු කලක සරතැස නිවන ලෙස
දොර දොර නැඟි සඳක් සේ ලක් බිමට බැස
දුර හැර අඳුර එළිකර දෙස සමය රැස
හරසර ලබති යළි සුර කැල ඉදිරි පස
සකු මහකව් පබඳ කර සොඳුරු සුමියුරු
විකුමෙන් දනන් නතු කළ බමුණු කිවිසුරු
ලොකු හාමුදුරුවනි ලද ලොකුම තනතුරු
අකුරට අපට නැණිසුරු හිමිය සුරගුරු
එකසිය දෙවසරක සිය දිවි ගමන තුළ
විකසිත රන් පියුම හෙළ දැය සුවඳ කළ
රැක ගනු බැරිව දුටුවත් දිය දමෙහි බල
ලකඟන ගැඹුර විමසයි බැස කඳුළු විල
සිය දිවි ගමන යනතුරු සිය වස ඉක්ම
වැය කළ දැයට සමයට හැම මොහොතක්ම
දැය සැරසුව සොඳුරු මහා නාහිමි නික්ම
කියවෙයි මුවෙන් මුව ඇසි දිසි ගුණයක්ම
නුබ ගැබ සඳක්සේ ගණඳුරු වලා බිඳ
බැබළුණ නා සමිඳ වියතුන් සබා මැද
දඹ රන් වැනි සතර දැනුමෙහි විසාරද
ඔබ නැති අඩුව කෙතරම් නම් විසාලද
පරසතු මදාරා මල් පෙති ඇතිරිල්ල
කර කර සරණ යුවළට මුදු පියවිල්ල
පෙර මඟ බලා සිටි සුර පුර සුර ගොල්ල
අරඹති මෙතැන් සිට සකු බස ඉගැනිල්ල
මහාචාර්ය දර්ශන රත්නායක
අකැපයි ළඳුනේ
වනපස මල් ගෙන පිදු දෙපා යුග
දෑසේ කඳුළින් දෙවු දෙපා යුග
හද පුදසුන මත ලකුණු තැබූ යුග
මහා ගල් අරණේ නිසලව වැඩ ඉඳ
බුදු බව ලබනට සෙවණක් දුන්නා
සත් සතියෙන් බෝ බුහුමන් ලැබුවා
මහා බෝ සමිඳුගේ දක්ෂිණ ශාඛා
ගෙන සඟමිත් තෙරණිය මෙලකට වැඩියා
බුදු රැස් විහිදා වැඩියේ දෙරණ
මාලා කුමරිය සඟවා වරලස
වැඩ හිඳනා ශ්රී දළදා මැදැරට
සාදු කියා වැන්දා මේ ලෙස
දුරින් සිටන් මල් මාල පුදන්නයි
පවුරෙන් එපිටෙන් බෝ නාවන්නයි
ත්රිවිධ රත්නයේ පිහිට ලබන්නයි
මතු මත්තේ අපි පිරිමින් වෙන්නයි
මේදනී මැණික්කුඹුර
ආදරය
මහ දවල්
මිනියක් ගොඩ ගෙන
සිප ගැනීමේ වරදට
තමා වරදකරුද?
නිවැරදි කරුද?..
නිවැරදිකරු ස්වාමීනි..
පසුගිය දිනෙක
මෙළොව හැර ගිය
ඇය මගේ බිරිය යි
වෙන්ව ගිය පසු
සඳහටම ඇය
දරා ගත නොහැක
තනිකම විරහව
ඒ දුකෙන් තැවෙමින්
ගොඩට ගෙන
මගේ රන් කද
සිප ගතිමි...
ලෙස්ලි පෙරේරා
හරසර
තිස් වසකින් එපිට
අරලියා මල් විසිර මාවතේ
දිග හැරුණු
කතා හඬ සිනහා හඬ
දැක සතුටු වුයේ ඔබයි...
ලද විරාමයකට
කෙළි බිම හිස් නොකළ
දෙකම්මුල් මත රූටන
දහ දිය බිංදු
සිප් සුවඳ මුසු කළ පවනින්
වියැලෙනා තුරු
දයාවෙන් ඉවසුවේ ඔබමයි...
ඔප දැමූ මැණිකට
දුන් වටිනාක ඉහලමැයි කියමින්
ගුණ දමින් සිප් සතින්
ඔප දමා අපේ ජීවිත
කිරුළු පළදිනා තුරු
බලා සිටියේ ද ඔබමයි
නර්මදා කුමාරි මුල්ලේගම්ගොඩ
වෙනස
දිනෙන්
සැණින් සැන
වැඩෙනා පුතු දෙස බලා
සතුටු වෙත්
මැණියෝ..
දිනෙන් දින
සැනණින් සැණ
මියෙන මව් දෙස බලා
ශෝක වෙත්
පුතණුවෝ
බන්දුල වර්ණකුලසූරිය
පසු විපරම
ගේ දොරත්
අලුත් කෙරුවා
නව සඳත් බැලුවා
නැකතටම
ලිප ගිනිත් ඇවිලුවා
කිරි බතුත් කෑවා
දෙගුරුන් නැමදුවා
තෑගි භෝගත් දුන්නා
වෙල් එළියේ දිව්වා
ඔන්චිලි පැද්දා
හිස තෙලුත් ගෑවා
ගෙයි මැද සාලයේ
රූප පෙට්ටියෙන්
අවුරුද්ද සැමරූවා
රත්නසිරි පතිරණ
එතෙර කවිය
දූවිලි, දූවිලිවලට(Dust to Dust)
අළු,අළුවලට-දූවිලි, දූවිවිලිවලට
මනු වග මෙහෙයවේ ඉරණමේ නියමයට
මුහුණු දිය යුතු නමුදු සෑමෙකකු එයට
අවැසි නැත යාඥා මළවුන් නමට
දුවිලි අංශුමෙන් , වැලි ඇට මෙන
දෙවියන්ගෙ දරුවන් පැතිරෙයි ඔහුගේ ලෝ අතරින්
මැලවෙතත්, පරවෙතත් ගමන යමු අපි දිගට
අවැසි නැත යාඥා මළවුන් නමට
ඔව්,අදහමි සැබැවින්ම, යම් දිනක-
සිටිනු ඇත අප,සුරන් පා නඟන තැන-
දිවි ගෙවනු පිණිස සදාකාලික ලෙසට
අවැසි නැත යාඥා මළවුන් නමට
මරු ගනියි සොරකු සේ අපේ අදරැතියන් ’””
යාඥා කළ යුතු කඳුළු හෙළන්නන් වෙනුවෙන්
සොවින් මුත් යා යුතුම හෙයින් උන් ඉදිරියට
ඇන්ඩ්රියා ඩිට්රිචි (Andrea Dierrich)
අවැසි නැත යාඥා මළවුන් නමට කිවිඳිය තේමා කරගන්නී, මරණයයි. විශේෂය, ඇය එදෙස යථාර්ථවාදී දෘෂ්ටියක් හෙළිමයි.
තවත් අයුරකින් ,ඒ දැක්ම උපේක්ෂා සහගත මෙන්ම අසාමාන්ය ද වෙයි. මරණය ඉතා ස්වාභාවික සංසිද්ධියක් සේ දකිනා කිවිඳිය, මළවුන් වෙනුවෙන් යාඥා කිරීම අවශ්ය නැති බව කියා සිටියි. දෙවියන් හා මතු ජීවිතය ආදි ආගමික සංකල්ප මතද ඈ පදනම් වන බව පෙනෙන’මුත් , වැඩි අවධානයක් යොමු කරන්නේ,වැඩි දයාව දක්වන්නේ මිය යන්නවුන් නමින් තව දුරටත් ජීවත් වන අයටයි. ශෝකයෙන් නමුත් ,ඔවුන් දිගටම දිවිගෙවිය යුතු බැවින් , යාඥා කළ යුත්තේ ඔවුන් වෙනුවෙන් බවයි කිවිඳිය කියා සිටින්නේ.
ඇන්ඩ්රියා ඩිට්රිච් ඇමෙරිකානු කිවිඳිය,අයෝවා ප්රාන්තයේ ඉපිද හැදී,වැඩී දැන් සැමියා සමඟ utahප්රදේශයේ ජීවත් වන්නීය. උපාධිධාරිණියක් වන ඇයට, දරුවන් දෙදෙනෙක්ද, මුනුබුරු මිණිබිරියන් තිදෙනෙක් ද සිටිති. වැඩිහිටි ජීවිතයේ වැඩි කලක් ගුරුවරියක ලෙස කටයුතුකර ඇති ඇය සිය නිර්මාණාත්මක හැකියාව හඳුනාගෙන ලිවීම අරඹන්නේ 2000 වසරේදීය. දැන් ඇය විවිධ මාධ්ය ඔස්සේ සිය නිර්මාන එළි දැක්වීමත් පද්ය තරගවල විනිශ්චයට දායක වීමත් කරයි.
Poetry soup පද්ය වෙබ් අඩවියේ හොඳම තරගකාරී කවියන් අතර නිතරම වාගේ ඉහළින්ම සිටින ඇන්ඩ්රියා, යාහු කණ්ඩායමේ 2008 වර්ෂයේ කවියා ලෙස ජය ලබා ඇත. සඟරා රැසකින්ද ඇය ත්යාග දිනා ඇත. ඇගේ කවි, කුඩා කවි එකතු (Chapbook) 8ක පළවී තිබේ. ඇය කෙටිකතා ලිවීමේද යෙදෙන්නීය.
පරිවර්තනය -දේ.වි ගාල්ලගේ